26.04.2024
 
כנס התעופה האזרחית השנתי השישי של מכון פישר - 18 בנובמבר

 

שירות חדשות תיירות

 

מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל ורשות התעופה האזרחית (רת"א) יקיימו זו השנה השישית את כנס התעופה האזרחית בישראל, בהשתתפות אורחים בכירים מתחום התעופה בארץ ובעולם. השנה מצטרפת לארגון הכנס גם הקרן לבטיחות טיסה באזור הים התיכון (Flight Safety Foundation - MED), הממוקמת בקפריסין ומהווה חלק מארגון FSF הבינלאומי.

מושב הפתיחה של הכנס, שיתקיים לאחר דברי ברכה של אסף אגמון, ראש מכון פישר ושל עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יתמקד במגמות בתחום ניהול התעבורה והתפתחות הניווט התעופתי, בארץ ובעולם. פרנק ברנר, מנהל יורוקונטרול יסקור את התעבות התנועה האווירית באירופה, "יצירת מרחב אווירי אחיד באירופה", ייעול הקשר האווירי בין ישראל לאירופה כיום והתכנונים לקיום הפעילות האווירית עם תחילת מדיניות "שמיים פתוחים". ד"ר ברנרד ליסקר, דירקטור בינלאומי ומהנדס בכיר וד"ר סבסטיאן מאסימיני, מהנדס בכיר ראשי מ-MITRE, יציגו את הסוגיות העכשוויות בתכנון מרחב אווירי מהיבטי קיבולת וספיקה וכן את התפתחויות הטכנולוגיות החדשות ביותר בתחום הניווט וגישות המכשירים ברחבי העולם. את המושב ינעל אודי בר-עוז, סמנכ"ל מבצעים ברשות שדות התעופה, אשר יתן תמונת מצב עדכנית על פרויקט שדרוג המסלולים בנתב"ג וכן השפעתו הצפויה על התנועה האווירית הבינלאומית מישראל ואליה.

המושב השני יתמקד בדגשים ולקחים מתחום בטיחות הטיסה בשנה החולפת בתעופה המקומית והעולמית, בראשותו של ערן רמות, ראש המרכז לחקר התעופה במכון פישר. הנרי גורדג'י, האחראי על מערך הפיקוח והביקורות במדינות החברות ב-ICAO (הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית) יעניק סקירה מקיפה אודות הדגשים המשמעותיים בתחום הבטיחות בתעופה העולמית מנקודת מבטו של הארגון. אחריו, יוצגו ניתוחים מקיפים לאירועי בטיחות משמעותיים: קברניט יוני רונן מק.א.ל יפרט על אודות התרסקות מטוס ה-747 של חברת UPS בדובאי ושי פופר, יו"ר אגודת התעופה הכללית, יציג את ממצאי תאונת מטוס הפייפר נוואחו באילת בחודש אוגוסט האחרון וכן את הבעיות והאתגרים עימן מתמודדת התעופה הקלה בישראל. קברניט יובל לוטן, לשעבר ראש אגף בטיחות טיסה באל על יעסוק בתקנות הטיס ובהיבטים נוספים של בטיחות טיסה.

מושב הנעילה של הכנס יעסוק במודלים מסחריים המתפתחים בדינמיקה הנוכחית של התעופה העולמית בראשותה של פרופ' ניקול אדלר מבית ספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים. יוזף ואראדי, מנכ"ל חברת התעופה WizzAir יציג את ההיבט העולמי וירצה אודות התמודדות חברות התעופה בשוק תחרותי ויאניק מאלינג, סגן נשיא בכיר באיירבוס יסקור את הדרכים לשימור ושיפור הבטיחות בתעופה בעולם משתנה מנקודת המבט של יצרניות המטוסים. החלק האחרון במושב יתמקד במודלים מסחריים בהתפתחות התעופה: את ההיבט הישראלי יציגו אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, ודוד מימון, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על.

הכנס יסתיים בדברי סיכום של מנהל רת"א, גיורא רום ויו"ר מכון פישר, הרצל בודינגר.

 

תוכנית הכנס המלאה והעדכנית: http://www.fisherinstitute.org.il/?CategoryID=139&ArticleID=75

 

 

 

11/11/2013