28.03.2024
 
הסכם תעופה בין ישראל לניגריה

 

 

שירות חדשות תיירות

 

ישראל וניגריה חתמו היום על הסכם תעופה ראשון המאפשר לחברות התעופה של שתי המדינות להפעיל טיסות סדירות שבועיות בין ישראל לניגריה. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

שר התחבורה ציין כי ההסכם החדש יאפשר לראשונה לחברות תעופה של כל אחת מהמדינות להפעיל טיסות סדירות בין נמל התעופה בן גוריון למספר יעדים בניגריה כמו אבוג'ה ולאגוס.

עד כה לא הופעלו טיסות ישירות בין שתי המדינות ואלפי הצליינים המגיעים מדי שנה לישראל מניגריה, טסו דרך טורקיה או אתיופיה. "ההסכם החדש פותח אפשרות בפני מובילים ישראלים וניגרים לבצע טיסות ישירות בין המדינות ולהגדיל את מספר הצליינים המגיעים מדי שנה למקומות הקדושים בישראל", אמר כץ.

הסכם התעופה גובש על ידי מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, בתום דיונים שהתקיימו בין משלחות תעופה של שתי המדינות והוא ייחתם באופן רשמי היום, במסגרת ביקורו ששל נשיא ניגריה, ג'ונתן גודלאק, בישראל. מנהל רשות התעופה האזרחית ציין, כי רשויות התעופה של שתי המדינות צפויים לסכם בקרוב את פרטי ההסכם, הכולל בין השאר את מספר התדירויות והמובילים הרשאים לטוס בין שתי המדינות. ההסכם יאפשר בעתיד לבצע טיסות המשך, למדינות נוספות באפריקה.

ניגריה היא המדינה המאוכלסת ביותר ביבשת אפריקה. אוכלוסייתה מונה מעל 160 מיליון בני אדם, כמחצית מהם מוסלמים והמחצית השנייה הם נוצרים.

 

 

 

28/10/2013