29.03.2024
 
נחנך מרכז המבקרים מגדלא, לחוף הכנרת

 

 

שירות חדשות תיירות

 

שגריר מכסיקו בישראל, פדריקו סאלאס סופטה (Federico Salas Softe), כיבד בנוכחותו בתחילת החודש את טקס פתיחת מרכז המבקרים בפארק הארכיאולוגי "מגדלא" (Magdala) במגדל, ליד טבריה, בחוף הצפון מערבי של הכנרת.

בשנת 2006 נרכש שטח אדמה במקום על ידי המוסד האפיפיורי של נוטרדאם בירושלים במטרה להקים באתר בית מלון ומרכז רוחני. שטחים נוספים נרכשו בשנת 2008 ו-2009. ב-11 במאי 2009 הונחה אבן הפינה של מרכז מגדלא על ידי האפיפיור בנדיקטוס השישה עשר. במקביל להתחלת הבנייה החלו באתר חפירות ארכיאולוגיות בידי מתנדבים נוצרים מכל רחבי העולם.

אחת התגליות החשובות במקום הייתה חשיפת מבנה ציבור גדול ששימש כבית כנסת עתיק, שנבנה בתקופת בית שני, בסביבות המאה הראשונה לפנה"ס. רצפת בית הכנסת פסיפס, וקירותיו מטויחים בטיח צבעוני. וייתכן שזהו מבנה בית הכנסת הקדום ביותר שנמצא עד כה בגליל. אחת התגליות המשמעותיות באתר הינה חריטה של מנורת שבעת הקנים החקוקה על אבן רבועה, עשויה גיר ומעוטרת.

במקום מקוואות טהרה קדומים ו"חוויית עירה של מרים המגדלית" (אמו של ישו), מהמאה הראשונה. התכנון האדריכלי של האתר משלב את האתר הארכיאולוגי כחלק ממרכז המבקרים, ליצירת הפארק הארכאולוגי במקום.

 

מרכז המבקרים פתוח (חינם) מדי יום בין השעות 08:00-18:00. ההדרכה במקום ניתנת, מלבד בעברית, גם באנגלית, ספרדית, איטלקית וערבית.

הפרוייקט כולל, מלבד מרכז המבקרים והפארק הארכיאולוגי, גם מלון (Notre Dame du Lac), מרכז רוחני (Duc In Atum), מוסד מגדלנה לנשים ומרכז מולטימדיה.

 

לפרטים נוספים: www.magdalacenter.com

 

 

 

 

22/10/2013