29.03.2024
 
כנס התעופה האזרחית הבינ"ל השישי של מכון פישר ורת"א ייערך ב-18 בנובמבר

 

שירות חדשות תיירות

 

הכנס השנתי השישי הבינלאומי לתעופה אזרחית בישראל של מכון פישר ורשות התעופה האזרחית (רת"א) ובהשתתפות הקרן לבטיחות טיסה - הים התיכון ( FSF - MED) ייערך ב-18 לנובמבר 2013 בבית חיל האוויר בהרצליה.

הכנס יעסוק בנושאים חשובים וקריטיים לתעופה העולמית כמו התכנונים לגידול בנפח התעופה, הבקרה והפיקוח, דיוקי הניווט, בטיחות הטיסה וההתנגשות בינה ובין תכניות התפתחות מול כלכלה מואצת ובו ישתתפו בכירים מענף התעופה בישראל ובעולם.

פרנק ברנר, מנכ"ל יורוקונטרול, יהיה המרצה הראשי במושב הראשון, שיעסוק במשמעות המגמות של הגידול בנפח התנועה האוירית העולמית. מושב זה יעסוק בגידול המתוכנן בנפח התנועה האוירית סביב נתב"ג המחודש, ההתחברות האוירית עם אירופה ולסקירת מחקר של MIT RE על העתיד הצפוי לבקרה והניווט העולמי. את המושב הראשון ינהל קריסטוס פטרו, מנהל FSF - MED.

המושב השני יוקדש לעידכונים וחידושים עולמיים בנושאי בטיחות טיסה וסקירה של תאונות שארעו לאחרונה. הדובר הבכיר במושב הזה יהיה הנרי גורדג'י, ראש מנהל פיקוח ומעקב ב-ICAO שיעדכן בנתונים חמים מאיגוד התעופה האזרחית הבינ"ל. במושב יתקיימו סקירות של שתי תאונות שארעו לאחרונה בעולם ובישראל, ובו ייבחן הקשר בין חוק הטייס לבטיחות הטיסה. את המושב השני ינהל ערן רמות, ראש המרכז לחקר התעופה במכון פישר.

המושב השלישי, שיתקיים אחרי הפסקת הצהריים, יחקור את יחסי גומלין והפשרות שמתקיימים בין תיכנוני תעשיית התעופה באילוצים של כלכלה מואצת לבין דרישות וצרכי בטיחות התעופה. הדובר האורח במושב הזה יהיה מייק אמברוז מבריטניה - מומחה ויועץ תעופתי בעל שם עולמי. לאור הרצאתו נביט אל התיכנון העתידי של חברות התעופה ושל יצרניות המטוסים. את המושב השלישי תנחה פרופ' ניקול אדלר מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

 

20/10/2013