20.04.2024
 
5 אוניברסיטאות יפתחו תכניות ללימוד תיירות ביום ראשון הקרוב

 

 

שירות חדשות תיירות

 

עם פתיחת שנת הלימודים תשע"ד נרשם גידול של מאות אחוזים במספר התוכניות ללימודי תיירות בבתי הספר התיכוניים ובמוסדות להשכלה גבוהה. שלושים וששה בתי ספר תיכוניים פתחו השנה מגמת תיירות לעומת שבעה בתי ספר בלבד לפני חמש שנים. כמו כן, נוספו חמש תכניות ללימודי תיירות במוסדות להשכלה גבוהה והתרחב היצע המוסדות בהם נלמד תחום זה. גם בית הספר היסודי "ברטוב" ברעננה ממשיך בהצלחה את תוכנית הלימודים הייחודית המשלבת לימודי תיירות החל מכיתה א'.

בין המוסדות להשכלה גבוהה שפתחו לאחרונה תכניות לימודים בתחום התיירות נמצאות מכללת אשקלון שפתחה השנה תוכנית לתואר ראשון בתיירות. אוניברסיטת חיפה עתידה לפתוח תוכנית לתואר ראשון בתיירות בשנת 2015. כמו כן אישר המל"ג פיתוח תכנית לתואר מוסמך בלימודי תיירות במכללת כינרת. בית הספר היוקרתי vatel מצרפת המונה 31 קמפוסים ברחבי העולם פתח בשנה האחרונה קמפוס ללימודי תיירות ומלונאות בתל אביב. במסגרת שיתוף פעולה בין vatel למכללת כינרת, נסעו הקיץ שמונה תלמידים מישראל להתמחות בת חודש בצרפת. בנוסף לכך, בית הספר המרכזי לתיירות בישראל פותח כעת קורס חדש להכשרה מקצועית בתחום ניהול מלונאי בכיר, אליו יתקבלו לאחר תהליך מיון רק 25 מתוך 56 המועמדים.

בישראל קיימות כיום תכניות נוספות ללימודי תיירות: מכללת הדסה בירושלים והפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית ברחובות מציעות תוכנית ללימודי תואר בוגר בתיירות גם אוניברסיטת בן גוריון בנגב מציעה תוכנית ללימודי תואר בוגר ותואר מוסמך בניהול תיירות. בנוסף קיימות תכניות ללימודי תיירות גם בוינגייט, בית ברל, מכון לנדר, האוניברסיטה הפתוחה, מכללת סלע דעת והמוסד וותיק ביותר בתחום - בית הספר תדמור.

בית הספר תדמור נחשב כיום למוביל בארץ בתחום התיירות והקולינריה ומציע תיכון מקצועי ובית ספר ללימודים גבוהים. שנת הלימודים התיכונית נפתחה עם שבע כיתות לימוד לתלמידי כיתות י'- יג' ושנת הלימודים האקדמית תפתח בשבוע הבא. בימים אלה עובד משרד התיירות בשיתוף עם משרד האוצר ומשרד הכלכלה על מציאת רעיונות להפעלה מחודשת של תדמור החל מ-2015.

כבר כיום הסטודנטים ללימודי התיירות תורמים תרומה גדולה למערך התיירות בארץ. באמצעות שיתופי פעולה בין משרד התיירות לאקדמיה, עורכים הסטודנטים מחקרים אקדמיים בתחום השיווק ובכך מסייעים במידע חדש ועדכני.

הסבר אפשרי לתנופה בפיתוח לימודי התיירות הוא אחוז ההשמה הגבוה לאחר סיום ההכשרה העומד על למעלה מ-90%. כל בוגרי מגמת הניהול המלונאי הבכיר בתדמור הועסקו מיד עם סיום לימודיהם בסוף השנה החולפת במלונות שונים בתל אביב.

לפי ארגון התיירות העולמי (UNWTO) עלה בשנה האחרונה מספר התיירים בעולם בשיעור של 5% לעומת רף הציפיות שנקבע ל- 3.8%. כמו כן פורסם לאחרונה כי יוון שברה שיא בכמות התיירות הנכנסת וטורקיה צופה אף היא גידול של 20 מיליון תיירים נוספים עד 2018. הצמיחה האדירה בתיירות העולמית מחייבת את תעשיית התיירות לעבור שינויים והתאמות כדי לענות על דרישות התיירים בעולם. משרד התיירות, בשיתוף עם מוסדות החינוך השונים שם לעצמו מטרה לפתח את תחום ההכשרה המקצועית בתיירות ארץ. תחום זה הוא בעל פוטנציאל כלכלי המגלם בתוכו אפשרויות תעסוקה רבות הנובעות מהיותה של התיירות תעשייה עתירת כוח אדם. בנוסף לכך, הגידול בתיירות תורם למיתוגה של ישראל כמדינה תוססת, מעניינת ואטרקטיבית.

 

להלן קישוריות לאתרי האינטרנט של בתי הספר ללימודי תיירות:

בית הספר ללימודי תיירות בישראל- http://www.tayarut-school.co.il/

ניהול תיירות באוניברסיטת בן גוריון-

http://in.bgu.ac.il/welcome/Pages/degree_1/Hotel_Tourism_Management_degree_1.aspx

לימודי תיירות ופנאי במכללה האקדמית אשקלון-

http://www.ash-college.ac.il/.upload/news/hoveret_tayarut.pdf

לימודי תיירות במכללת כינרת-

http://www.kinneret.ac.il/Web/StudyTopics/KinneretBA/HumanitiesSocial/TourismHospitality/About/Default.aspx

בית הספר vatel בתל אביב-

http://www.vatel.co.il/en.2.13.32.pg_267.presentation.html

ניהול ארגוני שירות במכללת הדסה בירושלים-

http://www.hadassah.ac.il/Site/Ac/Departments/Management/about.asp

בית הספר תדמור- http://www.tadmor.co.il/

ניהול מלונאות, משאבי מזון ותיירות באוניברסיטה העברית בפקולטה למדעי החקלאות ברחובות-

http://departments.agri.huji.ac.il/hotelfoodtourism/

 

 

10/10/2013