28.03.2024
 
אייגיאן רוכשת את אולימפיק ב-72 מיליון אירו

 

 

שירות חדשות תיירות

 

הרגולטורים של נציבות השוק האירופי הודיעו בבריסל, כי אישרו את רכישת חברת התעופה היוונית אולימפיק על ידי מתחרתה, חברת אייגיאן איירליינס.

בהודעה נאמר, כי בבדיקה ממושכת ומעמיקה של מצב התעופה ביוון, בעקבות המשבר הכלכלי, נמצא כי חברת אולימפיק היתה נאלצת לצאת מהשוק אילמלא עסקת המכירה, בגלל קשיים כלכליים וכספיים. המשבר הכלכלי ביוון גרם לירידה של 26 אחוזים בהיקף תנועת הנוסעים מאתונה לטיסות פנים-ארציות, מ-6 מיליון בשנת 2009 ל-4.5 מיליון בשנת 2012. הרכישה, קבעת נציבות השוק, יוצרת תנאים להקמת מוביל יווני יציב ותחרותי ובעל מיכולת לתמוך בצמיחה בכלכלת יוון.

ב-23 באוקטובר תתקיים מסיבת עיתונאים, בה יוסברו לתקשורת כל פרטי העסקה ותכניות החברה לשנת 2014. סכום הרכישה הוא 72 מיליון אירו, מהם כבר שולמו 20 מיליון אירו.

אולימפיק תהיה מעין חברה-בת של אייגיאן איירליינס עד להשלמת תהליך המיזוג בין שתי חברות התעופה. הלוגו והסמלים של שתי החברות יישמרו בשלב הראשון על המטוסים של שתי החברות.

יו"ר מועצת המנהלים של אייגיאן איירליינס, תיאודור ואסיליאקיס, אמר כי "מהיום גדלה עוד יותר המחוייבות שלנו לשרת את ציבור נוסעינו וכן את כלכלת ארצנו. נבטיח תחרותיות וגישה בטיסות לכל מקום ביוון, עד לאי הקטן ביותר. נציע תעריפים תחרותיים, ואנו משוכנעים כי הרכישה והמיזוג יתרמו לצמיחה של מערך הטיסות הפנים ארציות והבינלאומיות שלנו, לטובת כלכלתה של יוון וענף התעופה והתיירות שלה".

 

 

 

10/10/2013