29.03.2024
 
פרק ב"המתמחה" האיטלקית יצולם בארץ, בהזמנת משרד התיירות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

משרד התיירות יארח החודש את תכנית "המתמחה" האיטלקית, הזוכה להצלחה רבה בקרב קהל הצופים האיטלקי וכן לחשיפה רחבה ברשתות החברתיות השונות. כ-40 אנשי צוות וחמישה מתמודדים יגיעו לירושלים בתאריכים 13-16.10.2013 כדי לצלם בישראל את אחד מפרקי הסדרה הפופולארית בהנחיית פלאביו בריאטורה (Flavio Briatore).

אותו בריאטורה, אגב, הורשע בכמה מקרי מרמה בשנות השמונים באיטליה, וב-2009 אולץ להתפטר מראשות קבוצת רנו במירוצי הפורמולה 1 לאור מעורבותו במכירת מירוץ הגראנד פרי בסינגפור ב-2008, ואף סולק לתקופת מה מכל פעילות בענף זה.

באופן לא שיגרתי, בחרו מפיקי התכנית לצלם פרק מיוחד מחוץ לגבולות איטליה בעקבות הזמנה של משרד התיירות, שזיהה פוטנציאל חשיפה רחב והזדמנות ליח"צ באיטליה. בתום הצילומים ישודר הפרק באורך 45 דקות בערוצי הטלוויזיה של רשת סקיי איטליה.

המשימה אותה יצטרכו לבצע המתמודדים, תוצג על ידי דמות ירושלמית מוכרת שתשלח אותם לתור אחר חמישה סמלים של ירושלים, שהוגדרו מראש על ידי משרד התיירות. בין הסמלים שנבחרו - מנורה, מגילה ועוד. כדי להצליח במשימה על כל מתמודד, המלווה בעשרה אנשי צוות וצלמים, להשיג את הסמלים. זאת, על ידי חיפושם ברחבי ירושלים ובאתרים מרכזיים ובין היתר, במוזיאון ישראל, בכנסת ובאתרי מורשת ותרבות נוספים. המשימה תוכננה כך שתחשוף את המתמודדים ואת קהל הצופים האיטלקי למוקדי התרבות והתיירות בעיר.

"המתמחה" היא תכנית ריאליטי אמריקאית שהחלה את שידוריה בשנת 2004 ברשת NBC. את התכנית מפיק יזם הנדל"ן והמיליארדר דונאלד טראמפ. עם השנים נוצרו גרסאות רבות לסדרה בארצות שונות כמו בריטניה, בלגיה, ברזיל, קולומביה, דנמרק, איטליה ואף ישראל. המתמודדים מתחרים זה בזה בביצוע משימות בעלות אופי כלכלי, כאשר בכל פרק "מפטר" טראמפ או המנחה, בסיוע יועציו, את אחד המתמודדים. המתמודד שנותר אחרון בתחרות זוכה במשרה נחשקת ובמשכורת נדיבה באחת מחברותיו המסחריות הרבות של טראמפ או של איש העסקים המנחה את התכנית.

פרויקט האירוח הוא תוצאה של מחקר שוק כמותי שנעשה לאחרונה באיטליה שהראה כי הדרך היעילה ביותר לפנות לקהל האיטלקי היא באמצעות תוכן שיווקי.

איטליה היא אחת ממדינות המקור המרכזיות לתיירות נכנסת בישראל, עם כ-180 אלף תיירים בשנה.

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, מברך את המתמודדים בהגיעם ל"ללבה הפועם של ארץ הקודש". לדברי השר לנדאו, "מדינת ישראל ידועה בעולם כמעצמת יזמות והיי-טק, והישראלים ידועים בהיותם אנשי עסקים פעלתניים. בטוחני שהמתמודדים יעברו כאן חוויה מרתקת. מבין מקומות רבים בעולם, ירושלים היא סצנת צילומים מן המוכן: השילוב של יפיה המרהיב, האתרים הקדושים לשלוש הדתות וההיסטוריה העוטפת אותה, לצד החיים המודרניים - הופך את העיר לזירה אידיאלית למשימות למתמודדים". שר התיירות לנדאו איחל להם הצלחה רבה, וזוכר כי דרכם עוד ארוכה: "אנו תקווה לשתף עמם פעולה גם בעתיד, כאנשי עסקים, כאשר יגיעו לעשות עסקים עם ישראל".

08/10/2013