28.03.2024
 
פדרמן לנתניהו: "בטל הדרישה למאבטח חמוש במלונות"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות, שיגר מכתב לראש הממשלה נתניהו:

 

אדוני ראש הממשלה,

כידוע לך נושא שער החליפין וחוזקו של השקל משפיע קשות על כל תעשיות הייצוא ובכללן התיירות הנכנסת ותעשיית המלונאות בפרט.

אין בכוונתי או ביכולתי לייעץ לך באשר לשער החליפין וברור שאין ביכולתנו להשפיע על מעמדו של הדולר. אך יש בהחלט גורמים הנמצאים בשליטת הממשלה שיכולים לאזן את שער החליפין ולקזז את השפעתו השלילית. הדרך העיקרית להתמודד עם מצב זה הינה באמצעות הורדת עלויות התפעול וייצור.

בתחום המלונאות אני יכול אף להביא דוגמא והצעה קונקרטית; בחודש נובמבר אשתקד קיבלה הממשלה בראשותך החלטה המאמצת את מסקנות ועדת בר-ניר להוזלת עלויות הנופש בישראל. אחת המסקנות מתייחסת לצורך להפחית באופן דרסטי את עלויות האבטחה במלונות הנובעות מדרישות המשטרה, שרובן ככולן נוצרו כתוצאה מהמצב ששרר בארץ בתקופת האינתיפאדה, כלומר לפני עשור.

עלות האבטחה במלונות עומדת על כ- 2% מהמחזור כ- 180 מיליוני שקלים בשנה. לגמרי במקרה זה הוא גם הפסד ההכנסה הנגרם לענף המלונאות כתוצאה מהשחיקה בשער הדולר. למרות ניסיונות בלתי פוסקים ומספר פגישות עם השר לביטחון פנים לא הצלחנו להביא להקלה משמעותית בדרישות המשטרה. למרות העובדה שאזרחים רבים (בעיקר נשים) נהרגו מנשק של מאבטחים והחלטת השר לפעול לצמצום מספר כלי הנשק שבידי הציבור, לא הצלחנו אף לבטל את הדרישה למאבטח חמוש בכניסה למלונות.

אינני יכול לבקש לצפות לשינוי שער החליפין אך אני כן יכול לבקש ממך להורות לנוגעים בדבר לבצע את החלטת הממשלה להורדת עלויות הנופש ובאופן ספציפי להורות על הקלה מיידית בדרישות האבטחה ולצורך בהחזקת נשק במלונות.

זו הזדמנות טובה להוכחת מנהיגות ולקיחת אחריות ולפעול היכן שניתן להשפיע ועל-מנת לשמור על תחרותיות התעשייה הישראלית.

 

 

 

06/10/2013