28.03.2024
 
רשת מלונות יאן הצ′כית מזמינה ישראלים: גם לפראג, גם לצ′סקי קרומלוב

 

 

מאת גיורא נוימן

 

"בשלוש השנים האחרונות יש לנו עלייה של פי 22 במספר לינות התיירים הישראלים, מ-600 בשנת 2010 ל-13,000 בתשעת החודשים הראשונים של השנה," מספר מיכאל הורל, הבעלים של מלון דואו (Duo) שבפראג. הזינוק הגדול, אומר הורל, התרחש בעקבות מינויו של המלונאי הישראלי הוותיק איתן גולדמן למנכ"ל רשת יאן, אליה משתייך המלון בפראג. גולדמן זיהה את הפוטנציאל הגדול של השוק הישראלי, התקשר עם מארגנים ישראלים ודאג להתאים את המוצר לטעמו של התייר הישראלי. לפני שבועיים אירח סגן השגריר הצ'כי בישראל קבלת פנים חגיגית למארגני תיירות ובכירים במשק, שנערכה ביוזמתם של מיכאל הורל ואיתן גולדמן, ושל גדעון טהלר, מנכ"ל טל תעופה, נציגת חברת התעופה צ'ק אייריינס בישראל.

ביקשנו לשמוע ממיכאל הורל מה בעצם הוא מציע לישראלים.

- איך מתאימים מוצר מלונאי בפראג לטעמו של הקהל הישראלי?

הורל: "קודם כל, עשינו מאמץ בתחום הקולינרי. שלחנו את שף המלון לישראל כדי שילמד מקרוב את המטבח הישראלי ואת ארוחת הבוקר המקובלת במלונות הישראליים, והתוצאה היא בופה בסגנון ישראלי. מלבד זאת, אנחנו דואגים שבקבלה יהיו עובדים דוברי עברית, אנחנו מוסרים מידע כתוב בעברית, ובין שאר ערוצי הטלוויזיה בחדרים אנחנו מציעים גם את הערוץ הישראלי.

"על כך יש להוסיף את היתרונות המשמעותיים שלנו: דואו הוא מלון של ארבעה כוכבים, עם 650 חדרים, במרחק של חמש דקות נסיעה ברכבת התחתית ממרכז פראג. במלון עצמו יש מתקנים רבים כמו בריכה, סאונה, חדר כושר ובאולינג. הישראלים אוהבים להתאכסן במלונות ברמה גבוהה, ואם אתה מציע להם את האירוח במחיר אטרקטיבי, הם שמחים לבוא אליך.

"בישראל אנחנו עובדים עם כל הסיטונאים ומארגני התיירות, וגם עם ועדי העובדים הגדולים כמו חברת החשמל, הבנקים, אלביט וכו'. אנחנו גם פונים לשוק הכנסים והוועידות."

- זה מעשי לטוס שלוש וחצי שעות לפראג כדי להשתתף בכנס?

הורל: "בוודאי, בייחוד כשזה זול יותר מלארגן כנס באילת."

 

בימים אלה מתקיימות במלון עבודות שדרוג בהיקף נרחב, בהשקעה של 4.5 מיליון אירו, שיושלמו באביב. העבודות כוללות חידוש הלובי, הרחבת מרכז הכנסים ושדרוג רוב חדרי המלון.

מלון דואו שייך לרשת מלונות יאן, רשת משפחתית שהוקמה על ידי יאן הורל, אביהם של מיכאל הורל ואחיו, בעלי הרשת כיום. מלבד המלון בפראג יש להם שני מלונות בצ'סקי קרומלוב, עיירה היסטורית יפהפיה בדרום בוהמיה שזכתה במעמד של אתר מורשת עולמי מטעם אונסק"ו.

יתרון חשוב של קרומלוב הוא מיקומה: במרחק נסיעה של שעתיים מפראג (180 ק"מ), שעתיים מווינה ושעתיים וחצי ממינכן. ממש מרכז אירופה. לפני 15 ו-20 שנה, בעידן הטיולים המאורגנים שחצו מספר מדינות באירופה, ישראלים רבים נהגו לעצור בצ'סקי קרומלוב בדרך מווינה לפראג, או בדרך מפראג לכיוון היער השחור שבגרמניה. אולם בעשור האחרון מגיעים לשם רק ישראלים מעטים, ומיכאל הורל רוצה לחשוף את היעד מחדש לשוק הישראלי ולמלא את שני המלונות שלו שם בדוברי עברית.

מלון רוז'ה (Ruze), מלון בוטיק ברמת חמישה כוכבים פלוס עם 72 חדרים, הוא לא רק הפנינה המלונאית של צ'סקי קרומלוב אלא גם המלון הייחודי ביותר בכל דרום בוהמיה. הוא פועל בתוך מבנה שהוקם במאה ה-16 כמנזר, והצוות שלבוש ברוח תקופת הרנסנס דואג שהאורח ירגיש כמו מלך.

במרחק הליכה של שתי דקות משם, בכיכר המרכזית של העיירה, מפעילה הרשת מלון בוטיק נוסף בשם אולד אין (Old Inn), עם 15 חדרים, ברמה של ארבעה כוכבים. בצמוד למלון מפעילה משפחת הורל מספר מסעדות, בהן מסעדת גריל בקטקומבה (מערת מרתף) עתיקה מימי הביניים.

צ'סקי קרומלוב מארחת מדי שנה כמיליון מבקרים, שבאים לסייר במבצר הגדול ביותר באירופה, אשר עבר לפני ארבעה חודשים שיפוץ נרחב, לטייל בין הסימטאות הצבעוניות העתיקות ולהשתתף באירועי המוסיקה הרבים בחודשי הקיץ.

איתן גולדמן, מנכ"ל רשת מלונות יאן, מוסיף: "צ'סקי קרומלוב היא יעד לקהל איכותי שראה הכל ומחפש משהו שונה ומיוחד. לאנשים שאוהבים תרבות, היסטוריה ומוסיקה. אם אתה מחפש פינה לקבל בה השראה, זה המקום. בזכות מיקומה המיוחד קרומלוב היא גם נקודת מוצא מצויינת לאוהבי טבע, רפטינג, טרקינג וטיולים ביערות בדרום צ'כיה וביער השחור שבדרום גרמניה."

 

 

 

 

29/09/2013