26.04.2024
 
250 עובדי ממ"ן ורש"ת הפגינו מול בניין הנהלת רשות שדות התעופה

 

 

שירות חדשות תיירות

 

כ- 250 עובדי חברת ממ"ן (מסופי מטען וניטול בע"מ) ועובדי רשות שדות התעופה הפגינו היום מול מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, במחאה על המכרז שפרסמה רשות שדות התעופה לקבלת שירותי הפעלת המסוף. תנאי המכרז הנוכחי אינם מחייבים את החברה הזוכה לשמור על זכויות עובדי ממ"ן ועל שכרם, כפי שאלה מעוגנים כיום בהסכם הקיבוצי. הנהלת רש"ת, שהייתה אמורה לשבת עם העובדים למשא ומתן, בכפוף להחלטת ביהמ"ש המחוזי בלוד, לא עשתה כן ובכך ביזתה את החלטת ביהמ"ש, החלטת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות והנחיית שר התחבורה.

באסיפת עובדים שהתקיימה הבוקר טרם ההפגנה אמר פנחס עידן, יו"ר הועד הכללי ברשות שדות התעופה: "חשוב לי דבר אחד, שעובדי ממ"ן לא יזרקו הביתה. אני מבטיח לכם, לא משנה מי הזכיין שיזכה במכרז, כל זכיין שלא ישתף פעולה עם ההסתדרות ועם עובדי ממ"ן- הסחורה לא תגיע אליו מהמטוס אל מסוף. אני קורא להנהלת רש"ת ולכל זכיין שיזכה במכרז לשמור על זכויות העובדים".

רפי סוזין, יו"ר ועד עובדי ממ"ן אמר: "יצאנו למאבק על הפרנסה שלנו. היום נצא להפגנה כדי שהזכויות שלנו ישמרו ולא ניזרק לרחוב. אני שמח שלא נותרנו לבד במערכה. ח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות, ההסתדרות בראשות עופר עיני ואבי ניסנקורן וועד עובדי רשות שדות התעופה איתנו במאבק. מדובר במכפיל כוח עצום שנותן לנו תקווה לכבוד השנה החדשה כדי שנוכל לשמור על מקום עבודתנו".

מנכ"ל רש"ת, יעקב גנות, שחזר מהרמת כוסית פגש במפגינים. העובדים חזרו על דרישתם מהמנכ"ל לנהל איתם משא ומתן או להכליל את זכויות העובדים בתנאי המכרז. גנות אמר לעובדים כי הוא ממתין להחלטת בית המשפט וכי הוא מנוע כרגע לקיים הידברות עד ההחלטה. לגבי הנחייתו של שר התחבורה לכלול את זכויות העובדים, אמר גנות:" אני מאוד מעריך את דעתו של השר. שמעתי אותה בכנסת".

רפי סוזין, יו"ר ועד עובדי ממ"ן אמר לגנות: "אתה אדם מאוד נחמד, אנחנו ניפגש איתך מדי יום עד אשר תדבר איתנו בדבר זכויות עובדי ממ"ן".

פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רש"ת, אמר לגנות: "הבטחתי לעובדים ואני מבטיח גם לך, זכיין שלא יבטיח את זכויות העובדים עם ההסתדרות וועד העובדים - הסחורה לא תגיע אליו מהמטוס".

דני אוחיון, מ"מ יו"ר ההסתדרות במרחב השפלה הודיע: "אף זכיין לא יכנס למסוף עד שלא יכיר בכל ההסכמים וההסדרים הקיבוציים של עובדי ממ"ן".

היום בשעה 16:00 יתקיים דיון בעתירת ועד עובדי ממ"ן בביהמ"ש המחוזי בלוד. כזכור, לעתירת העובדים הצטרפה ההסתדרות. לבית המשפט צפוי גם להגיע יו"ר ועד עובדי רש"ת, פנחס עידן, כדי לגבות את עובדי ממ"ן.

כזכור, בסוף חודש אוגוסט חייב שופט ביהמ"ש המחוזי מרכז-לוד, אברהם טל, את משרד התחבורה ואת רשות שדות התעופה (רש"ת) לקיים הידברות עם ועד העובדים של חברת ממ"ן.  

יוזכר כי, המכרז החדש פורסם לאחרונה מאחר וההסכם של רש"ת עם ממ"ן מסתיים בסוף חודש מארס 2014. הצעותיהן של החברות השונות שניגשות למכרז שאמורות היו להיות מועברות עד חודש אוגוסט השנה, נקבע מועדן ל-10.9.

 

09/09/2013