29.03.2024
 
דיסקבר דה וורלד: אקספדיה, גירסת סוכן הנסיעות

 

 

מאת גיורא נוימן

הנציגות הישראלית של רשת הייצוגים העולמית דיסקבר דה וורלד הכניסה לאחרונה לשוק הישראלי גירסה ידידותית לסוכן של אתר המכירות המקוון אקספדיה. המערכת העולמית, אשר בעשור הקודם שמה נחשב למילה גסה בקרב סוכני הנסיעות, הגיעה לפני כשלוש שנים למסקנה כי סוכני הנסיעות אינם מתכוונים להיעלם מן השוק, ובמקום לנסות להביס אותם מוטב לה לשתף איתם פעולה ולנצל את כישוריהם בהפצת מוצרי תיירות. כך נולדה, ללא פרסום רב מדי, תוכנת ראי למערכת הראשית של אקספדיה, בהבדל אחד: היא מבטיחה למשתמשיה עמלת סוכן.

הביטוי "תוכנת ראי" מתייחס לכך שהסוכן היושב מול מסך המחשב רואה את כל המידע שאליו נחשף הלקוח, ובנוסף הוא רואה גם את גובה העמלה המובטחת לו. אקספדיה טוענת כי היא מקפידה שמחירי המוצרים נושאי העמלה לא יהיו גבוהים מהמחיר המובטח ללקוח.

דני דנציגר, יו"ר דיסקבר דה וורלד מרקטינג ישראל ושותף בבעלות על החברה (יחד עם חדווה צדיקריו), מספר כי התוכנה קלה וידידותית במיוחד לסוכן המשתמש. הסוכן שנרשם לאתר יודע בכל כניסה כמה עמלה כבר הצטברה לזכותו ומתי יזכה לראות אותה בחשבונו. הוא יכול להנפיק שוברים ללקוח עם הלוגו שלו, הוא יכול לבצע מארק-אפ ולהוסיפו למחיר הכולל ועוד. את התשלום עבור המוצרים ניתן לבצע בכרטיס האשראי של הסוכן או בכרטיס של הלקוח, ואפילו לאפשר ללקוח לשלם בעצמו בצ'ק אין למלון (ואז העמלה תהיה רק 7%).

רחל מור, מנכ"לית דיסקבר דה וורלד הישראלית, מוסיפה: "אנחנו מסייעים לסוכן בהרשמה לאתר, מציעים לו הדרכה ומלווים אותו בכל הדרוש. בלי הרבה מאמץ הסוכן הישראלי מקבל כאן גישה לפלטפורמה טכנולוגית אדירה, חובקת עולם, שפותחה בהשקעת עתק - וכל זה בלי שום השקעה מצידו."

אקספדיה מכירה את שוק הסוכנים הישראלי מזה כשנתיים, אחרי שחתמה עם רשת פלאנטו על הסכם שבו העניקה לחברי הרשת גישה לאתר נושא העמלה שלה. אחרי שצברה ניסיון טוב עם סוכני פלאנטו, החליטה לאפשר את הנגישות לאתר לכל שוק הסוכנים הישראלי, ומינתה כאמור את החברה של דנציגר כג'י-אס-איי שלה בישראל.

מלבד הנציגות של אקספדיה, אותה קיבלה החברה ב-1 ביולי, היא הרחיבה בשנה האחרונה את פעילותה בכל התחומים. קודם כל, החדשות הטובות שסיפקה פינאייר (Finnair). חברת התעופה הוותיקה ביותר ברשימת החברות שלהם, שפעלה בישראל רק במעמד אוף-ליין, החלה ביוני השנה להפעיל טיסות סדירות בין הלסינקי לתל אביב.

דנציגר: "השמחה היא גדולה, אבל גם מהולה באכזבה על כך שאיציק צדיקריו, המייסד השותף של החברה ומי שהשיג את הנציגות של פינאייר ב-1993, לא זכה לראות אותה מגיעה לכאן כחברת און-ליין. הרבה שנים הוא ניסה לשכנע אותם להפעיל טיסות סדירות. כשהשתכנעו סוף סוף שהשוק הישראלי הוא שוק מזין ("פידר") פורה לטיסות לכל היעדים ארוכי הטווח של פינאייר, איציק כבר לא היה איתנו."

איציק צדיקריו נפטר לפני שנתיים ממחלת הסרטן.

עוד חידוש: מאז ה-1 באוגוסט 2012 מייצגת החברה את וירג'ין אטלנטיק (Virgin Atlantic), חברת איכות שהצליחה לחדור יפה לשוק הישראלי, הן בקרב הקהל העיסקי, לו היא מציעה טיסות מהיתרו ל-36 יעדים בצפון אמריקה, המזרח הרחוק ואפריקה, ומגאטוויק ליעדי נופש יוקרתיים רבים.

איסלנדאייר (Icelandair) היא עוד יהלום בכתר של חברת הנציגויות הישראלית. "יותר ויותר ישראלים מגלים את נפלאותיה של איסלנד, והתנועה לשם הולכת וגוברת," מתלהבת רחל מור. אנחנו מייצגים גם את רשת המלונות הגדולה באי, וכבר עכשיו דוחפים את המארגנים לשווק את איסלנד בקיץ הבא."

יהלום נוסף היא אייר ניו זילנד (Air New Zealand), חברת איכות חדשנית עטורת פרסים, בעלת צי מטוסים מהחדישים ביותר והמשווקת כרטיסי טיסה סביב העולם.

לכך יש להוסיף את איגיאן היוונית (Aegean Airlines) בתחום הטיסות הסדירות (את טיסות הצ'רטר לישראל מייצגת חברה אחרת), את אירוליניאס הארגנטינית (Aerolineas Argentinas), המחפשת בימים אלה שותפה להסכם קוד שייר לתל אביב (המועמדות: אל על, אייר פראנס או דלתא), וכן מלונות יוקרה בלאס וגאס וחברות קרוזים יוקרתיות.

 

03/09/2013