18.04.2024
 
דודו מחלב, משנה למנכ"ל ארקיע: הכפלנו את מספר הטיסות וטיפסנו למקום השני בנתב"ג

 

 

ריאיין: גיורא נוימן

  

- התחושה הכללית בשוק היא שהשנה העברית המסתיימת כעת היתה יותר טובה מהשנה הקודמת. גם ארקיע נהנתה ממגמה זו?

בוודאי. השנה היתה יותר טובה מהשנה הקודמת באופן משמעותי. ההוזלה של מחירי שירותי הקרקע באירופה, בגלל התחזקות השקל, עודדה מאוד את התנועה. ביולי ואוגוסט הכפלנו את מספר הטיסות שלנו ליעדי הנופש באגן הים התיכון מ-65 ל-137. מספרי הנוסעים גדלו וארקיע טיפסה ביולי למקום מס' 2 בנתב"ג. בקיצור, כשהמחירים אטרקטיביים הביקושים גוברים וכולם נהנים.

 

- אם העלייה בביקוש היא תוצאה של חולשת הדולר, זה לא פוגע בכם?

זה משפיע לרעה בעיקר בתיירות הנכנסת. חשבנו שזה יפריע גם בתיירות פנים, כי הלקוח משווה את המחירים בארץ למחירי הנופש בחו"ל, אבל התברר לנו שהביקושים לאילת נשארו גבוהים, למרות המחירים הגבוהים יחסית.

כמובן שגם בתיירות היוצאת, חולשת הדולר מקטינה את ההכנסות השיקליות לנוסע. החיים שלנו היו יכולים להיות הרבה יותר נוחים אם שער הדולר היה בסביבות 4 שקלים עד 4.2 שקלים. אבל איך שלא מסתכלים על זה, הגידול המשמעותי בתנועה מפצה יפה מאוד על השערים הנמוכים.

 

- איזה יעדים בלטו במיוחד בקיץ האחרון?

היתה תנועה יפה לכל היעדים שלנו. ביוון - למיקונוס, קוס, רודוס וכרתים. גם אנטליה מתחילה לחזור למפת הנופש במספרים לא מבוטלים. ליעדי אירופה הקלאסית היו לנו הרבה נוסעים בטיולים מאורגנים או בחבילות טוס וסע.

 

- בפעם האחרונה שנפגשנו זה היה בפוליה, היעד החדש של ארקיע בדרום איטליה. איך עבר הקיץ הראשון שלכם שם?

פוליה היא בהחלט הצלחה יפה מאוד. עכשיו אנחנו עסוקים לקראת הטיסות לעוד יעד חדש שלנו, טנזניה. הטיסה הראשונה לשם כבר מלאה עד אפס מקום והאחרות מתמלאות במהירות.

 

- מספרים לי שארקיע עוברת תקופה טובה ביחסים עם סוכני הנסיעות.

אכן, אנחנו מרגישים גידול במכירות באמצעות הסוכנים, בעיקר הסוכנים הקטנים והבינוניים. עם הסוכנים הגדולים נמשך שיתוף הפעולה שמשמר את מספרי העבר.

 

 

 

 

03/09/2013