29.03.2024
 
יאיר אשר, סמנכ"ל שיווק ומכירות של השטיח המעופף: גידולים מטורפים במספרי נוסעים ובכסף

 

 

ריאיין: גיורא נוימן

 

- אז איזו מין שנה היתה לכם בשטיח המעופף?

שנה נהדרת. אם זה ימשיך בקצב הזה גם בחודשים הקרובים, המספרים של 2013 יכולים אולי להגיע אפילו לאלה של 2008, שהיתה שנת שיא של כל הזמנים, שנה לא נורמלית מעל ומעבר. אילו שאלת אותי לפני חצי שנה, סביב חג הפסח, הייתי אומר לך שלהערכתי צפויה לנו שנה בינונית מינוס. היו לנו בחירות, היה ברור שיהיו גזירות כלכליות ושהמע"מ יעלה. היו הרבה שיקולים שתמכו בתחזית לא הכי ורודה. והנה להפתעתנו אנחנו רואים גידולים מטורפים במספרי הנוסעים וגם בכסף. במונחים של נוסעים, כבר עברנו ב-20% את כל שנת 2012. גם במונחים כספיים יש לנו גידולים יפים באופן יוצא מהכלל.

מה שעוד יוצא דופן השנה הוא התמשכות העונה לתוך תקופת החגים. בכל שנה, סביב ה-21 באוגוסט יש ירידת מתח. השנה המתח המשיך לכיוון ראש השנה וספטמבר. בגלל לוח השנה הלא אופייני שיש לנו השנה, ברור שהעונה תסתיים כבר בסוף ספטמבר. אבל זה כבר ממש לא משמעותי אחרי העונה הארוכה והמוצלחת שהיתה לנו עד כה.

- איזה יעדי נופש בלטו אצלכם השנה?

רשמנו גידול עצום לאנטליה. התנועה לשם בעונה זו אפילו יותר טובה מ-2009, השנה שבה התחיל חרם הוועדים בעקבות מבצע עופרת יצוקה והתקרית בדאבוס בין ארדואן לנשיא פרס, אבל לפני משבר המאווי מרמרה. לאחרונה היו לנו אפילו פה ושם כמה קבוצות של ועדים, חברות פרסום, חברה קבלנית וכדומה. ברמה הפרטנית, ראינו השנה אנשי בוהמה וסלבס שנוסעים לאנטליה. מה שמעניין בכל זה הוא שבמקביל, הביקוש לאיי יוון לא נפגע. זה לא בא האחד על חשבון השני. כל היעדים עלו: רודוס, קוס, כרתים ומיקונוס, שהיה השנה יעד חדש. אפילו הביקוש לבורגס נשאר כמו שהיה לפני שנה, וזה בוודאי הישג. זו גם התמונה ליעדי הטיולים המאורגנים והמשפחות. בתנועה לצפון איטליה המספרים רק עולים. לגיאורגיה הוספנו טיסות גם לטביליסי וגם לקוטאיסי. גם לזגרב יש ביקוש גדול.

 

- יש לך הסבר לפריחה המפתיעה הזו?

לא, ולאף אחד אין הסבר. אני נזכר בשנת 2008, שהיתה שנת שיא לכל הדיעות, וכולנו הסתובבנו אז בחזה נפוח מבלי לדעת למה. גם השנה זה ככה. מבחינתי, מה שהכי חשוב בשנה כזו הוא העובדה שהצלחנו לספק את הביקוש העצום. ידענו להתארגן בהתאם ולא החמצנו את הנוסעים.

 

 

03/09/2013