25.04.2024
 
צבי קסנר, סמנכ"ל רימון טיולים: אנחנו מעדיפים להשקיע בשירות מעולה לסוכן מאשר לרוץ לחפש את הלקוח

 

 

ריאיין: גיורא נוימן

 

- איזו שנה היתה לכם?

ובכן, על 2013 אני יכול לומר שני דברים עיקריים. הראשון - אין מה להתלונן על הביקוש שהיה עד כה. היתה לנו עונה יפה. הדבר השני, כמו שכולם יודעים, הוא בעיה לא פשוטה - ואני מתכוון לבעיית שער החליפין של הדולר מול השקל. באל על השכילו להבין שצריך לטפל בבעיה רק באמצע אוגוסט, והעלו את מחירי הטיסות ממש בסוף העונה במקום בתחילתה. בהחלט מאוחר מדי. אבל חוץ מאל על, לא ראיתי שום גורם אחר בענף שלנו שהעלה מחירים בגלל הדולר החזק מדי, וחבל. זה כאילו שלשמור על רווח סביר זו בושה.

 

- עלייה במחיר פירושה פחות נוסעים.

רימון לא היתה אף פעם, ולא מתכוונת להיות בעתיד חברת לואו קוסט, חברה של מוצרים זולים. מי שפונה אלינו יודע שלא יקנה בזול, אבל הוא יודע שיקבל תמורה מתאימה לכספו. משנה לשנה הלקוחות נעשים יותר מתוחכמים, יודעים לבדוק טוב יותר את המוצר, להשוות ולנתח את התמורה שהם מקבלים לכסף, מה כלול בטיול ומה לא, מהי רמת בתי המלון, האם הארוחות כלולות במחיר או לא. השיקולים של הנוסעים שלנו הם רבים והמחיר בוודאי לא השיקול המכריע. יותר אנשים מחפשים שירות ואיכות ולא רק מחיר.

קהל סוכני הנסיעות שפונה אלינו יודע שאצלנו הלקוח ישלם מעט יותר, אבל גם יקבל טיול הרבה יותר טוב. הדבר הזה מעמיד בפנינו כל שנה מחדש אתגר לא פשוט, כי כל שנה אתה צריך להמציא את עצמך מחדש, להעלות את רמת הטיול, וזאת מבלי לשכוח שאתה עובד בסביבה תחרותית לוחצת. קח לדוגמה את הטיולים לארה"ב. השנה יצרנו תקדים: לא רק שהגדלנו ושיפרנו את מגוון המסלולים והאטרקציות, אלא גם ובעיקר עלינו ברמת בתי המלון. אני לא זוכר שאיזו חברה בארץ שיכנה את הנוסעים שלה בבתי מלון כמו גראנד הייאט במרכז מנהטן, באליס שבמרכז הסטריפ בלאס וגאס, היאט שבמרכז סן פרנציסקו, מילניום בילטמור בדאון טאון של לוס אנג'לס. אנחנו לא מלינים את הקבוצות מחוץ לעיר או במלונות של נמלי תעופה.

 

- בכמה זה מייקר את הטיולים שלכם?

אנחנו מנצלים את כוח הקנייה שלנו בארה"ב, שמאפשר לנו לתת לנוסע מוצר יותר טוב. נכון שאנחנו יקרים מאחרים, אבל בצורה סבירה. כך יצרנו לעצמנו שם של חברת בוטיק עם מוצרים איכותיים אבל עם מחירים תחרותיים. מי שמסתכל רק על המחיר - אנחנו לא איתו.

 

- ספר לי משהו חדש על מה שמתרחש אצלכם.

רימון טיולים נכנסה השנה לשני פלחי שוק נוספים: הראשון הוא טיולים מאורגנים למרוקו, בניהולו של שמעון עמיר. מראשית השנה הוצאנו לשם עשרות קבוצות ולא קיבלנו אפילו תלונה אחת - לא על בית המלון, לא על אוטובוס, ארוחות. כלום. התחום החדש השני הוא מועדון 50 פלוס, שמציע טיולים מאורגנים גיאוגרפיים, קרוזים בים הבלטי, שיט בנהרות אירופה ומוצרים איכותיים דומים. את התחום הזה מנהל אצלנו חיים פרס.

- אתם אחת החברות האחרונות בענף שמקפידות למכור אך ורק באמצעות סוכני הנסיעות.

ואני לא רואה סיבה לחרוג מהמדיניות הזו. הסוכן, או יועץ הנסיעות כפי שנהוג לכנות אותו היום, הוא כוח המכירה הכי חזק. אנחנו מעדיפים להשקיע בשירות מצויין לסוכן מאשר לרוץ בעצמנו ולחפש את הלקוח.

 

 

03/09/2013