08.05.2024
 
עמי כהן, מנכ"ל קווי חופשה: השוק מתחיל להפנים את יתרונות ההזמנה המוקדמת

 

 

ריאיין: גיורא נוימן

 

- כבר בתחילת הקיץ התרעתם שבאוגוסט לא יהיו חדרים פנויים ביוון. למה סתם להפחיד את הלקוחות?

זו לא היתה סתם הפחדה. זו היתה ההערכה המקצועית שלנו, כמו גם של המתחרים, וכשהגיע אוגוסט התברר שצדקנו. גם פרסמנו שהמקדימים להזמין ישלמו מחירים נמוכים יותר. וזה בדיוק מה שקרה - המקדימים קיבלו את החדר שהזמינו ושילמו מחיר נוח יותר. המאחרים, או ששילמו הרבה יותר או שבכלל לא נמצא להם חדר.

להערכתי זה גם יהיה המצב בחופשת הסוכות - הכל בכפוף כמובן להתפתחויות פוליטיות וצבאיות באזור. אני מתכוון לכך שבספטמבר לא ניתן להוסיף טיסות לשום יעד, כי חברות התעופה וטיסות שכר פועלות בתקופה זו בתפוסה מלאה, וכך גם המטוסים הישראלים. גם חדרים פנויים כנראה לא ניתן יהיה למצוא בספטמבר ביעדי הנופש הפופולאריים. כך שמי שהקדים את ההזמנה עד תחילת אוגוסט, יוכל לצאת בראש שקט לנופש בסוכות. מי שלא, תהיה לו כנראה בעיה. חשוב לי לחזור על דברים אלה, כדי שהשוק יפנים את יתרונות ההזמנה המוקדמת, שהיא טובה לכולם - גם למארגן, גם לסוכן וגם לנוסע עצמו. השנה באמת ראינו שינוי לטובה בהתנהגות הקהל בעניין זה, אבל חשוב לעודד את הנוסעים להמשיך כך גם להבא.

היתה לנו שנה טובה, שבה הגדלנו משמעותית את הקיבולת שלנו ומכרנו אותה בהצלחה. אבל אנחנו לא מתרפקים על העבר ולא נחים על זרי הדפנה, אלא ממשיכים עם הפנים קדימה. לכן, מייד אחרי החגים נציג את הלו"ז שלנו לשנת 2014. כבר ברור לנו שנגדיל את הקיבולת, ויכול להיות שכבר עכשיו נודיע גם על יעדים חדשים. הוספת יעדים חדשים היא חלק מההיערכות שלנו לכניסת חברות הלואו-קוסט לארץ: אנחנו מתכוונים לפתוח יעדים שחברות הלואו-קוסט לא טסות אליהם.

- ומה יהיה על היעדים הישנים?

איי ייוון ימשיכו להיות חזקים מאוד כיעדי נופש. אנטליה תמשיך להתחזק, אבל זה בכפוף לשינויים פוליטיים. לסיום, הייתי רוצה להודות לסוכני הנסיעות על השנה המצויינת שהיתה לנו איתם ולאחל להם שנה טובה והמשך שיתוף פעולה פורה.

אני מבקש להודות לעובדים של קווי חופש שעברו עונה מאוד אינטנסיבית ועשו לילות כימים כדי שהחברה תצליח. ברור לי לגמרי שבלעדי המסירות שלהם, הנאמנות וההתמדה לא היינו מגיעים לאן שהגענו.

 

 

03/09/2013