29.03.2024
 
הוקם פורום למניעת הטרדות מיניות במלונות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

חדש בהתאחדות המלונות: 'פורום ממונות על מניעת הטרדות מיניות במלונות'. הפורום יעסוק בנושא על רקע התנאים הייחודים בענף. ייעץ למלונות וישמש פורום להחלפת דעות ולגיבוש הדרכות מעבר למבוצע במלונות מתוקף החוק.

יואב בכר, סמנכ"ל משאבי אנוש בהתאחדות המלונות בישראל: "התנאים במלונאות שונים וייחודיים. במלונות ישנם: עובדות ועובדים, אורחות, אורחים ואף ספקים. המלונות נתפסים כמקום מזמין. חדרים, בריכות, חדרי ספא וכושר. בחלק מהמלונות יש גם מגורי עובדים, מה שמסבך עוד יותר את הנושא הרגיש.

דינה כהן מרשת ישרוטל יזמה את הקמת הפורום כמענה לצורך מקצועי, שמלווה את הטיפול בנושא הרגיש והמורכב, וכן עקב האמונה שיש לשתף בדילמות ולהיוועץ עם קולגות. בפורום משתתפות מנהלות משאבי אנוש, מנהלות הדרכה וממונות מהרשתות הגדולות וממלונות נוספים מרחבי הארץ.

חברות הפורום דיווחו על ההשקעה המשמעותית של המלונות בארץ בנושא. בכל מלון קיימת ממונה על מניעת הטרדה מינית, ובמלונות הגדולים לעיתים יש שתי ממונות. ברשתות ישנה ממונה על הנושא בכל מלון ומעליהן ממונה רשתית.

המנהלים והעובדים במלונות עוברים מפעם לפעם הדרכות בנושא כמתחייב מהחוק ואף מעבר לכך. יתר על כן, כל עובד חדש שמגיע לעבוד בבית מלון עובר הדרכה בנושא כבר ביום האוריינטציה בו הוא למד על המלון ועל התרבות הארגונית המחייבת אותו.

הפורום החליט על קיום מפגשים סדירים אחת לרבעון ובהם בין היתר יעסקו בליבון הגדרת תפקיד הממונה על מניעת הטרדה מיניות במלונות, הזמנת נציגים ממרכזי סיוע העוסקים בהטרדות מיניות והצעות להדרכות שיוזמת ההתאחדות בנושא.

06/08/2013