24.04.2024
 
הקיץ הזה שייך לירושלים

 

 

מאת נילי ארנועם

 

הקיץ הזה הוא הקיץ של ירושלים, וירושלים זאת לא אותה העיר שאתם מכירים.

קרוב לודאי שכבר ביקרתם ב"עיר הקודש" , בעיר העתיקה ובכותל המערבי, אבל ירושלים של קיץ 2013 היא מקום אחר לגמרי - עיר של מופעי תרבות מהנים, חגיגה של אוכל טוב, קניות בסטייל של אופנה עכשוית ועבודות של מעצבים ויוצרים מקוריים וגם שווקים. כן, קרוב לודאי שכבר הייתם בשוק מחנה יהודה, אבל האם כבר הייתם בשוק החדש באזור תחנת הרכבת הישנה?

האם כבר ביקרתם בשוק האיכרים התוסס, במיתחם השוק המקורה? במדרחוב בצלאל והסמוכים לו, במסיבת אינדי לילית, בשפע מופעי תרבות מקוריים? בימים האחרונים נחנך מופע מזרקות מרהיב ב"פארק טדי" שלמרגלות חומת העיר העתיקה. הקיץ הזה, "חוץ לארץ", זה בירושלים. הנאה, הנאה. הנאה. יום וליל.

הקיץ הזה, במסגרת הקמפיין "קחו יומיים בירושלים", החופשה בעיר תהיה גם משתלמת יותר. לילה שני ב-50% הנחה וחבילת הטבות נוספות העשויות לחסוך לנופשים מאות רבות של שקלים למשפחה. סיורים רגליים ברחבי העיר ואוטובוס מזמר בחינם, הנחות במחירי הכניסה למבחר אתרים תיירותים, ומוסדות תרבות וכן מבצעים במחירים משתלמים מבחר בתי קפה ומסעדות.  את הקמפיין הזה יזמה הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף עם עירית ירושלים, התאחדות המלונות וגורמי תיירות נוספים שחברו יחד כדי להציע לישראלים אטרקציה תירותית משודרגת יותר.

המיתחם ההיסטורי של תחנת הרכבת הישנה, מהמאה ה-19, חזר להיות שוקק חיים לאחר שנים שעמד בשיממנונו, עקב העברת הרכבת  למלחה. כבימי תפארתה, בתקופת השלטון העותמאני - הטורקי, ובימי המנדט הבריטי, חזרה התחנה להיות היום מוקד משיכה תוסס. מיתחם המסעדות והבילויים הכי "אין". מסעדת "החצר" המעולה, מציעה מגוון עשיר של מטעמים אניני טעם  העושים את הארוחה לחוויה ועוד מסעדות, בתי קפה ומקומות בילוי אחרים נוספים. לקראת סוף השבוע פועל במקום שוק איכרים המציע תוצרת חקלאית טריה, אורגנית וגם דוכנים עם מאכלים ביתיים ובימים אלה נפתח השוק המקורה היחיד מסוגו בישראל, כדוגמת השווקים המקרוים הידועים בחו"ל, בבנין תחנת הרכבת המשופץ. במקום גם פועלת לשכת תיירות עירונית לשרות המבקרים בעיר. בימים הקרובים תיפתח במיתחם תערוכת הרכבות המיניאטוריות, ניתן לצאת ממנה לסיור על אופניים חשמליים לאורך פארק המסילה, בשביל אופניים המוביל עד לפארק טדי, לעיר העתיקה ולמרכז העיר. סוג של נופש פעיל.

פארק טדי גם הוא חידוש על המפה. נחנך רק לאחרונה, בקצה שכונת ממילא, למרגלות מגדל דוד ומול משכנות שאננים. מקום טוב באמצע. מקום של הפנינג. בימים האחרונים הופעל במקום מופע מרשים של מזרקות שאין דומה לו בארץ. במשך שעות היום ופעמיים בשעות הערב, לאחר השקיעה, מתקיים מופע אור-קולי, עם מוזיקה שהולחנה במיוחד לצורך המופע. סילוני מים עולים מן הרצפה לגבהים שונים ובמקצבים שונים. כדבר הזה טרם היה בישראל.  חוויה חד פעמית - ובחינם. סיבה טובה משל עצמה - כדי לעלות לרגל לירושלים. זוהי חוויה גם אינטרקטיבית, בעיקר לילדים. כמו בפארק מים, מורשים ומוזמנים הצופים להיכנס לשטח המזרקה, להתרוצץ בין המזרקות ובין סילוני המים. הדבר נלקח בחשבון בעת תיכנון האטרקציה. המים הינם מי בריכת שחיה מטוהרים, הריצוף  נוגד החלקה, רק להביא מגבות ובגדים להחלפה והשמחה רבה.

לדברי אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, העוגן התיירותי של ירושלים כיום, הוא תרבות. מבחר של אירועי תרבות מוצעים למבקרים, חיי לילה ומרכזי קניות יחודיים. אחד מהם, המומלץ למבקרים, הינו מיתחם "מעצבים בעיר" הפועל ברחוב בצלאל 7. תחת קורת גג אחת פועלות סדנאות יצירה של יוצרים ומעצבים בתחומים שונים, היוצרים ומשווקים את תוצרתם בו במקום. כאן חווית הקניה כוללת קשר אישי עם המעצבים ועם תהליך העיצוב והיצירה. שתי קומות של בתי מלאכה/חנויות בוטיק, בחלל ממוזג אויר ואסתטי, עם בית הקפה הידוע "נוקטורנו" בחזיתו. במידרחוב בבצלאל ש"ץ וברחובת הסמוכים לו מוצבים בסופי השבוע דוכנים ססגוניים ובחנות  הבוטיק "סופיה" ניתן לרכוש מוצרי מעצבים מקוריים ואיכותיים במשך כל השבוע. במדרחובים חנויות בוטיק מיוחדים, מבחר מסעדות, בתי אוכל  ובתי קפה מכל הסוגים ואם כבר בתי קפה, אז בית הקפה הותיק "קדוש" ברחוב שלומציון המלכה (ליד בנין ג'נרלי) הוא מקום מומלץ. הירושלמים כבר מכירים אותו היטב. לתיירנים כדאי להכיר. עוגות ומוצרי בצק אחרים, כמו פסטות למשל, מיוצרים במקום ברמה, באיכות  ובטעמים של חו"ל.         

 

פרטים מלאים ניתן למצוא באתר   /http/twodays.itraveljerusalem.com

או במוקד הטלפוני  2302*.   

 

 

 

 

28/07/2013