29.03.2024
 
סוגיית עובדי ממ"ן עולה מחר לדיון בועדת העבודה והרווחה של הכנסת

 

 

שירות חדשות תיירות

 

מחר, בשעה 9:00, תקיים וועדת העבודה, הרווחה והבריאות דיון בדבר הסכנה המיידית לפרנסתם של מאות עובדי ממ"ן (מסופי מטען וניטול בע"מ).

הוועדה תקיים דיון דחוף בנושא מאחר ורשות שדות התעופה מסרבת לשנות את תנאי המכרז להפעלת מסוף המטען, אותו פרסמה לאחרונה. המכרז של רשות שדות התעופה אינו כולל התייחסות לעובדי ממ"ן, תנאיהם וגורלם.

 

במכתב ששלחו עובדי ממ"ן לחה"כ חיים כץ, יו"ר הועדה ולחברי הועדה:

"בדקנו את המכרז, באמצעות אנשי מקצוע ויועץ משפטי, ונדהמנו מההפקרה והאדישות כלפי ציבור עובדי ממ"ן. גילינו כי אין במכרז אפילו בדל של סעיף המתייחס לעובדים ולגורלם. מי שיקרא את תנאי המכרז עשוי לחשוב שהמסוף מופעל באמצעות רובוטים ולא באמצעות בני אדם המחויבים לפרנסת ילדיהם הקטנים.לצערנו, רשות שדות התעופה, בחרה לפגוע דווקא בנו, פועלים קשיי יום. הרשות החליטה, כנראה, להקריב את פרנסתנו ואת עתידנו על מזבח רווחיה הכספיים ".

בחברת ממ"ן מועסקים, כאמור, כ-490 עובדים. השכר הממוצע נמוך מהשכר הממוצע במשק ועומד על כ-7,900 ש' ברוטו, כולל תשלום בגין משמרות. הגיל הממוצע של העובדים הוא 45 והוותק הממוצע הוא כ-10 שנים. כ-190 עובדים כבר חצו את גיל 50 וכ 170 עובדים מתגוררים בערים לוד ורמלה. יצוין כי למרות הירידה החדה ברווחי חברת ממ"ן בשנים האחרונות, הרי שלא הייתה פגיעה בתנאי העסקתם של העובדים כפי שמעוגנים בהסכם הקיבוצי.

"אם המכרז לא יתוקן כך שיובטחו בו זכויותינו, כפי שמעוגנות בהסכם הקיבוצי, הרי ברור שכל חברה שתזכה במכרז, בין אם ממ"ן ובין אם אחרת, תאלץ לפגוע בשכרנו הנמוך ממילא במקרה הטוב, ואף לפטר אותנו ולהביא במקומנו עובדי שכר מינימום, במקרה הרע. אנו מבקשים, בסך הכל, להמשיך להתפרנס בצניעות ובכבוד ולא, חלילה, לנתמכי רשויות הרווחה." כתב דודו הימלפרב, יו"ר ועד עובדי ממ"ן במכתב.

23/07/2013