19.04.2024
 
שכחו אותי בצרפת (וגם בבריטניה)

 

 

מאת חגי רוזן

 

העיתון הכלכלי כלכליסט פירסם היום ניתוח ("פרוייקט"), משותף לו ולבית ההשקעות אי בי אי, בנושא חברות התעופה האירופיות:

 

 

אלא שבדרך מהמקור לתרגום ברחו להן מהטבלה שתי אותיות חשובות. הנה הטבלה המקורית (מאתר CAPA):

 

וכך, יחד עם שתי האותיות של שמה (AF), נשמטה לה חברת תעופה שלמה, אייר פראנס שמה (יש האומרים דווקא שהיא הגדולה באירופה), ונותרת בפרוייקט של כלכליסט רק האחות ההולנדית הקטנה KLM, מיותמת ומבויישת, מתגעגעת לאחות הבכירה שנותרה הרחק מאחור, אי-שם בפאתי הדו"ח באנגלית של CAPA.

ועוד תוספת לאווירת הפרטאץ' הכלכליסטית: IAG אינה חברה משותפת לחברה גרמנית וספרדית, כפי שטוענת העמודה המתורגמת בפרוייקט, אלא לחברה בריטית וספרדית - בריטיש איירווייס ואיבריה (אלא אם בכלכליסט יודעים משהו שאנחנו איננו יודעים על סיום אחר למלה"ע השניה).

 

 

 

 

אותה IAG, אגב, היא גם בעלת Vueling הספרדית (שטיסותיה הן, באופן מעשי ופורמלי - טיסות איבריה), כך שהמקום הראשון שייך למעשה לה, והתזה הכללית על חברות הלואו-קוסט המובילות את הצמיחה בהכנסות קצת מתקלקלת, כאשר שתי המובילות בצמיחה בהכנסות הן למעשה שתי חברות תעופה רגילות (או, אם תרצו - מבין 13 חברות תעופה המובילות בצמיחה בהכנסות - רק שלוש הן חברות לואו-קוסט בזכות עצמן).

 

 

 

 

21/07/2013