16.04.2024
 
פורסם מכרז חדש לדירוג בתי המלון בישראל

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

משרד התיירות מפרסם היום מכרז מחודש לבחירת חברה שתדרג את בתי המלון בישראל לפי שיטת Hotelstars. זאת, כפי שהתחייב המשרד בוועדת הכלכלה של הכנסת לפני כשלושה שבועות, לאחר ביטול המכרז הקודם לאחר שאף הצעה לא עמדה בתנאי הסף. המכרז מפורסם בעיתונות וניתן יהיה לעיין בו באתר המשרד.

המכרז החדש שונה בתנאי הסף מהמכרז הקודם בכך שהוסרה הדרישה לניסיון של החברה ומנהל הפרויקט בדירוג של 100 בתי מלון לפחות לפי שיטת Hotelstars, ובמקומה נדרש ניסיון של החברה ומנהל הפרויקט בדירוג בתי מלון, וניסיון של אחד מהם לפחות בדירוג על פי שיטת Hotelstars.

לפני כשלושה שבועות אמר מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא דרוג בתי המלון כי המשרד נחוש לבצע את דירוג בתי המלון בישראל, וכי המשרד ישלים את הבדיקות והדיונים לצורך עדכון המכרז ושינוי תנאי הסף, ויצא במכרז חדש. תוך חודשים ספורים תיבחר חברה, אשר תתחיל את הדרוג בתחילת 2014.

דירוג בתי המלון מוסדר בתקנות שרותי תיירות, שאושרו ע"י ועדת הכלכלה, ופורסמו ב-3.1.2013. התקנות תכנסנה לתוקף ב-3.9.2013 ותעודות מלון רשום שהמשרד הנפיק מכוח התקנות הישנות יישארו בתקפן עד ספטמבר 2014.

על פי התקנות, "הבודק", כלומר מי שיבצע את הדרוג בפועל, יהיה בעל ניסיון בדירוג לפי השיטה המוגדרת באמות המידה, כלומר, שיטת Hotelstars האירופאית. לשם בחירת הבודק יצא משרד התיירות במכרז פומבי. למכרז הוגשו 4 הצעות, אולם אף אחת מהן לא עמדה בתנאי הסף, ולכן המכרז בוטל.

עם כניסת השר ד"ר עוזי לנדאו והמנכ"ל לתפקידם נבדק שוב הנושא, והתקיימו דיונים פנימיים. שר התיירות אף קיים פורום שולחן עגול בראשותו ובהשתתפות ראשי הארגונים של תעשיית התיירות, וכן נציגי צרכנים וגורמים נוספים, במטרה לשמוע את עמדתם ואת דעתם בכל הקשור לנושא דרוג המלונות בכלל, והדרוג לפי שיטת Hotelstars בפרט. משרד התיירות כינס פורום מגוון כדי לשמוע דעות שונות ולהתרשם באופן ענייני ומקצועי בהקשר זה.

לאחר המפגש התקיים דיון פנימי של המשרד, ומסקנת שר התיירות היתה שיש להמשיך בהליך הדרוג לפי שיטת Hotelstars, שהיא השיטה המקובלת באירופה ומוכרת לרוב התיירים הפוקדים את ישראל.

עם כניסת השר ד"ר עוזי לנדאו, והמנכ"ל לתפקידם החלה בדיקת הנושא, והתקיימו דיונים פנימיים. שר התיירות אף קיים פורום שולחן עגול, בראשותו ובהשתתפות ראשי הארגונים של תעשיית התיירות, וכן נציגי הצרכנים וגורמים נוספים, במטרה לשמוע את עמדתם ואת דעתם בכל הקשור לנושא דרוג המלונות בכלל, והדרוג לפי שיטת Hotelstars בפרט. משרד התיירות כינס פורום מגוון כדי לשמוע דעות שונות ולהתרשם באופן ענייני ומקצועי בהקשר זה.

לאחר המפגש התקיים דיון פנימי של המשרד, ומסקנת שר התיירות היתה שיש להמשיך בהליך הדרוג לפי שיטת Hotelstars, שהיא השיטה המקובלת באירופה ומוכרת לרוב התיירים הפוקדים את ישראל.

 

 

11/07/2013