28.03.2024
 
שילה: מיצג אור-קולי יחיד מסוגו על גבי זכוכית חכמה

 

 

 

שירות חדשות תיירות

מרכז המבקרים ואתר המורשת הלאומי שילה פותח את שעריו, ומציע שיתוף פעולה ייחודי וראשון בעולם בינו לבין חברת הטכנולוגיה הישראלית גאוזי.

שילה הקדומה הוא אתר ארכיאולוגי של היישוב המקראי שילה, בדרום השומרון. המרכז מאפשר לחוות את ימיה הקדומים של שילה ואת סיפורי התנ"ך, דרך שבילי האתר, וסיורים במרחבי גוש שילה. בין הסיורים והסדנאות, קיימת אטרקציה ייחודית - מיצג אור-קולי חדש ומיוחד המציג את סיפורי התנ"ך, את נופיו ואת סיפוריו.

מיצג זה הוא כאמור פרוייקט ייחודי וראשון מסוגו בעולם בשיתוף חברת הטכנולוגיה הישראלית גאוזי והוא כולל פאסדה חיצונית של זכוכית חכמה המשתנה באופן דינמי ממצב שקוף לאטום באזורים שונים. הטכנולוגיה מאפשרת הקרנה של סרטון חווייתי על גבי הזכוכיות, כשהסרטון משתלב עם הסביבה החיצונית ונופי האתר הארכאולוגי.

גאוזי היא חברת הייטק ישראלית המפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות טכנולוגיים ויישומים יחודיים, המאפשרים הטמעה של טכנולוגיות חדשות בסביבת החיים שלנו - במבנים, בתשתיות ובסביבה העירונית. החברה מגשרת בין עולם ההיי-טק  ועולם הלואו-טק - מחדירה למעשה טכנולוגיה עילית למקומות מסורתיים. פירוש המילה "גאוזי", אגב הוא "שקוף למחצה".

התעשיה העיקרית בה גאוזי פעילה כיום היא שוק הזכוכית העולמי, ובו היא מציעה באמצעות שותפיה (מעבדי זכוכית ברחבי העולם) מגוון יישומים מתקדמים המבוססים על הטמעת Liquid Cristal בזכוכיות חכמות. הזכוכית החכמה של גאוזי היא בלעדית בכל העולם והיא מאפשרת לייצר מעבר הדרגתי בין רמות שקיפות שונות בזכוכית, לצרוב בתוכה תריסים אופטיים דינמיים, ליצור ברגע משטח אטום להקרנה על גבי חלונות ראווה שקופים ולמעשה לייצר מציאות ארכיטקטונית שלא התאפשרה קודם לכן. הטכנולוגיה מאפשרת גם לשלב סנסורים הפועלים לפי מגע או תנועה על גבי הזכוכית ומערכת הפעלה מתקדמת וידידותית למשתמש.

 

אתר: http://www.telshilo.org.il/

 

 

10/07/2013