26.04.2024
 
משרד התיירות מרחיב ההשקעה בסין, במקביל לרפורמה בקבלת אשרות כניסה לישראל לתיירים סינים

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

לשכת המשרד בסין מקיימת השבוע (8-12 ביולי) ROAD SHOW בשלוש ערים: בייג'ינג, שנגחאי וגוואנז'וו. ל-ROAD SHOW הוזמנו כ-500 סוכני נסיעות סינים, מהמרכזיים בתעשייה, אשר חלקם מתמחים במזה"ת. הסמינרים בו יכללו סקירה כללית של מוצרי התיירות הישראליים ואחריה יתקיימו פגישות בין סוכנים ישראלים לסוכנים סינים במתכונת של שולחנות עגולים, כדי לעודד שיתוף פעולה. בנוסף, הפיק משרד התיירות חוברת בסינית עם רשימה של החברות הישראליות שישתתפו ב-ROAD SHOW בצירוף הפרופיל העסקי שלהן.

ה-ROAD SHOW מלווה בפרסום נרחב בתעשיית התיירות הסינית ובתקשורת הכללית. כמו כן מלווה ה-ROAD SHOW באטרקציות מעניינות דוגמת אוכל ישראלי, טיפולי בוץ מים המלח וכדומה, כדי שיהיה מושך ומוצלח.

בתוך כך לאחרונה הודיעה שגרירות ישראל בבייג'ינג על ביצוע רפורמה בקבלת אשרות כניסה לישראל לסינים, שעיקרה פישוט התהליך, במטרה לעודד ביקורים בישראל. ההקלות כוללות, בין היתר, אופציה להנפקת ויזה לתייר עצמאי, ללא צורך בסיוע של סוכנות נסיעות מקומית. הקלות אחרות כוללות הליך פשוט יותר להנפקת אשרת עסקים לישראל, כמו גם הקלה בנושא הפקדת ערבות בנקאית לתושבי בייג'ין, שנגחאי וגוואנז'וו, שם יש לישראל קונסוליות (יצוין, כי בימים אלה לא ניתנות אשרות בקונסוליות הישראליות בעולם עקב עיצומים שנוקטים העובדים במשרד החוץ). הקלות אלה הן חלק מתוכנית להפוך את ישראל נגישה יותר לתייר הסיני, לרבות עידוד חברות תעופה להפעיל טיסות לישראל כבר בעתיד הקרוב.

בשנים האחרונות הפכה ישראל ליעד אטרקטיבי עבור התיירים מסין ומספרם עלה ב-27% בחמשת החודשים הראשונים של 2013 לעומת התקופה המקבילה ב-2012. זאת עליה של 45% לעומת ינואר - מאי ב-2011.

סין היא מדינת מקור משמעותית בתיירות העולמית, עם גידול של כ-20% בכמות התיירים היוצאים ממנה ליעדים שונים בעולם בין השנים 2010-2011. בשנת 2012 הגיעו לישראל למעלה מ-20,000 תיירים מסין.

08/07/2013