29.03.2024
 
MSC: מתחילים את המסלול בחיפה

 

מאת גיורא נוימן 

"אם לקוח שלכם יציג לכם הצעת מחיר כתובה שמצא באינטרנט, תעבירו לנו אותה ואני מבטיח להתאים את המחיר כך שלא תפסידו את הלקוח." בהכרזה דרמטית זו יצא יוסי שטר, מנהל המכירות בישראל של אם-אס-סי (MSC) קרוזים, באוזני עשרות סוכני נסיעות שהגיעו לסמינר מיוחד על סיפון האוניה אם-אס-סי ליריקה, בעת שעגנה בנמל חיפה לפני שבועיים. המטרה שלו, אמר שטר, היא להגיע למצב שבו 70% מהמכירות בישראל יהיו על ידי סוכנים, ולשם כך הוא מוכן להתאמץ וללכת לקראת שוק סוכני הנסיעות.

אם-אס-סי היא חברת הקרוזים הבינלאומית היחידה המוכרת במספרים משמעותיים גם הפלגות שנמל המוצא (והסיום) שלהן הוא חיפה. אין צורך להכביר מילים על יתרונותיו של מסלול כזה לנופשים הישראלים, לפחות לאלה המעוניינים בשיט בים התיכון: כך חוסכים את ההוצאה על כרטיס הטיסה ומוזילים את מחיר החבילה.

השנה קיבל יוסי שטר מהחברה שלו בהקצאה 50 תאים להפלגות מחיפה, ואחר כך הוסיף עוד 22 תאים, ומכר כמעט את כולם עד ספטמבר. לשנה הבאה הוא מבקש להגדיל את ההקצאה ל-250 חדרים, וזאת בתנאי שיוחלט סופית כי המסלולים לא יכללו עגינה באלכסנדריה.

בניגוד לחברות הקרוזים האחרות, אם-אס-סי החליטה לאפשר לנוסעיה להתחיל את השיט ברוב הנמלים בהם היא עוגנת, והתארגנה בהתאם. בשיטה זו נוצרים כמובן קטעים ריקים, או "אמפטי לגס" (רגליים שבורות, כפי שקורא לכך יוסי שטר), אבל זה גם מאפשר לחברה גמישות רבה בשדרוג האורחים. למשל, הנוסע קונה תא פנימי במחיר נמוך ותוך יום או יומיים הוא מקבל שדרוג לחדר יוקרתי ללא תוספת מחיר.

- ואיזה חידושים מציעה החברה השנה?

יוסי שטר: "ב-2013 התחלנו לשוט בים סוף ובשנה הבאה נפליג לאוסטרליה."

30/06/2013