29.03.2024
 
קופנהאגן: העיר שהכי כדאי לחיות בה

 

 

מאת שירן כצנלסון

קופנהאגן דורגה במקום הראשון כעיר שהכי כדאי לגור בה, בפעם השנייה, לפי בחירת מגזין הלייפסטייל הבריטי הנחשב "מונוקל" (Monocle). בטיחות, סובלנות, יוזמות ירוקות וקישורים תחבורתיים גלובליים היו רק חלק מהקריטריונים ששימשו לבחירת העיר המנצחת.

סביבת היצירה של קופנהאגן, אורח החיים הרגוע שלה, תרבות המיחזור, עיצובה הדמוקרטי והשימוש הפעיל במרחבי העיר הם בין הסיבות העיקריות שקופנהאגן נבחרה על ידי המגזין בפעם השניה כעיר הטובה ביותר בעולם.

גורמים נוספים לבחירה: תנאים מעולים לעסקים הפועלים בעיר, ההגעה למקומות העבודה והנגישות אליהם מהירה ובטוחה. בנוסף, השימוש של קופנהאגן במרחבים העירוניים שלה, ולא רק במונחים של השימוש הנרחב באופניים בה, הופכים את העיר לירוקה מאוד, בנוסף ליוזמות הפקת חשמל סולרי (מקרני השמש) בבתי הקפה ובפארקים בה.

"מונוקל" גם ציין כי תושבי קופנהאגן גאים בעיר שלהם, ושיש לכך סיבה טובה. מייקל בות', כתב העיתון, אמר: "קופנהאגן הפכה לעיר פתוחה יותר בשנים האחרונות, הן משום שחנויות העיר הרחיבו את שעות פעילותם, והן בגלל אופי התושבים המקומיים, המאופיינים בסובלנות רבה כלפי מיעוטים אתניים וכלפי הקהילה הגאה.

יש לציין כי בתחילת דרכו של פעילות הדירוג "העיר שהכי כדאי לחיות בה", הבירה הדנית התמקמה במקום השני ובשתי הפעמים שלאחר מכן, הגיעה למקום השלישי, כשהלסינקי וציריך לפניה.

 

 

 

 

 

27/06/2013