29.03.2024
 
בריטיש תשקיע בהפחתת פליטת הפחמן ממטוסיה כחצי מיליארד דולר

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

בריטיש איירווייס הציבה לעצמה יעד להפחית את כמות פליטת הפחמן הדו חמצני ב- 50% עד 2050 ביחס לשנת 2005. פרוייקט "שמיים ירוקים" שואף להקים מתקן שיהפוך 500,000 טון של פסולת עירונית ל-16 מיליון גלונים של דלק סילוני ביו-אורגני פחות מזהם, כמות התואמת את כל צריכת הדלק של בריטיש איירווייס בנמל התעופה היתרו. שריפת הדלק החדש תיהיה נקיה יותר משריפת נפט, תתרום לאיכות האוויר ותייצר רמות נמוכות יותר של חומר חלקיקי. בריטיש איירווייס התחייבה לרכוש את הדלק ה"ירוק" מהמתקן שיבנה בעשר השנים הקרובות בעסקה שהיקפה 500 מיליון דולר במחירים של היום.

מאמצים אלו מקבלים ביטוי גם במעבר בריטיש אירווייס למטוסים בעלי טכנולוגיה חדישה ופחות מזהמת. בחודשים האחרונים רכשה בריטיש איירווייס תריסר מטוסי A380 אשר ישרתו את הקווים ללוס אנג'לס והונג קונג, במקום מטוסי הבואינג 747-400. ה-A380 פולט כ-10% פחות תחמוצות חנקן ממטוסי ה-747-400. בנוסף, החברה רכשה מטוסי בואינג 787 דרימליינר, שיחליפו רבים ממטוסי הבואינג 767-300. פליטת התחמוצות במטוס הבואינג 787 היא כ-45% פחות מזו של מטוס בואינג 767-300.

יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל: "המחויבות של בריטיש איירווייס לסביבה מגולמת באסטרטגיה העסקית שלה, החברה נכונה להתחייבויות ארוכות טווח בנושאים ירוקים, וגם תקצור את הפירות בשל כך".

בשנת 2009 בריטיש איירווייס נכנסה לשותפות עם סולנה (Solena), חברת טכנולוגיה המבוססת על אנרגיה מתחדשת בארה"ב. שתי החברות מפתחות יחדיו פרויקט ליצירת דלק ביו-אורגני על ידי עיבוד פסולת עירונית באמצעות טכנולוגיית גזיפיקציית פלזמה (Plasma gasification). הפרוייקט שואף להקים תחנת דלק סילוני ביו-אורגני בקנה מידה מסחרית בדרום מזרח אנגליה, שיהיה הראשון מסוגו באירופה.

בריטיש איירווייס היא בין החברות הבודדות שמעודדות הגברה של רגולציה על תעשיית התעופה בכל הנוגע לזיהום, פליטת פחמן ועידוד שימוש באנרגיות מתחדשות. בבריטיש איירווייס מאמינים, כך נמסר, כי ממשלות צריכות לאמץ באופן קולקטיבי מסגרת להפחתת פליטות בתעשיית התעופה המבוססות על מסחר בפחמן, אשר ייושם באופן שווה על חברות התעופה. גישה זו מכונה גישה ענפית גלובלית (Global sectoral approach). החל מ-2012 חברות התעופה הטסות בתוך ומחוץ לאיחוד האירופי מחוייבות על פי חוק לעקוב ולדווח כמה פחמן דו חמצני הן פולטות.

 

 

04/06/2013