29.03.2024
 
בוטל המכרז לדירוג בתי המלון בישראל

 

 

שירות חדשות תיירות

 

 

בוטל המכרז לבחירת הגוף שידרג עבור משרד התיירות את בתי המלון בישראל. המכרז בוטל מאחר שאף הצעה לא עמדה בתנאי הסף של המכרז.  

ועדת המשנה של ועדת המכרזים במשרד התיירות, שדנה בנושא הבחינה של עמידת ההצעות בתנאי הסף קבעה לפני ימים אחדים, כי "לאחר בדיקת 4 ההצעות שהוגשו, קבלת הבהרות והסברים הנדרשים ובחינתם, לא ניתן היה לקבוע באופן חד משמעי כי מי מההצעות עברה את תנאי הסף של המכרז". בעקבות זאת, בוחן המשרד כיצד לקדם את נושא הדירוג.

המכרז לדירוג בתי המלון בישראל נערך בהתאם לתקנות אותן אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת בחודש אוגוסט האחרון. המכרז פורסם בסוף נובמבר 2012 וההצעות למכרז הוגשו בפברואר השנה. משרד התיירות יזם את דירוג בתי המלון במטרה להעלות את רמת השירות הניתן לישראלים ולתיירים המבקרים בארץ ולהוזיל את מחירי האירוח בבתי מלון בישראל. מתן מידע אובייקטיבי ועדכני לגבי רמת בתי המלון בארץ חשוב גם לסוכני הנסיעות ולשאר גורמים בתעשיית התיירות.

 

רקע:

עד שנת 1992 בוצע דירוג בתי המלון על ידי משרד התיירות, על פי חוק (על פי צו פיקוח על מצרכי ושירותים) והיה חובה. ב-1992 בוטל הדירוג ומאז רבים התבססו על דירוג הכוכבים בשיווק מלונות, וכן במכרזים ואפילו בחקיקה ובהוראות ממשלתיות, כמו למשל חוק הגנת הדייר והתקשי"ר, וזאת ללא בסיס חוקי או רשמי. הצורך להחזיר את הדירוג למלונות שב ועלה במהלך כל השנים מאז שבוטל. בשנת 2006 מינה שר התיירות ועדה ציבורית "לבחינת טיב השירות והמוצר התיירותי בישראל". אחת מהמלצותיה היתה ביצוע דירוג וולונטרי של בתי המלון בישראל על ידי חברה בינלאומית. כך גם המליצה "הועדה להוזלת מחירי הנופש בישראל" שהקים שר התיירות בשנת 2011, ואשר מסקנותיה קבלו תוקף של החלטת ממשלה.

הוחלט כי הדירוג יהיה וולונטרי ויתבצע באמצעות חברה מקצועית בינלאומית, בשיטת Hotelstars. שיטה זו פועלת כעת ב-14 מדינות באירופה. צוות של התאחדות המלונות בישראל התאים את הקריטריונים לתנאי הארץ והם אושרו על ידי ועדה של נציגי הגורמים המרכזיים בתעשיית התיירות.

 

 

02/06/2013