25.04.2024
 
ריץ קרלטון: תנופת בניה של אתרי נופש יוקרתיים בצפון אפריקה

 

 

מאת שירן כצנלסון

רשת מלונות היוקרה ריץ קרלטון מתכוננת לפתיחה של 29 בתי מלון חדשים ואתרי נופש מטעמה, שניים מהם יפתחו במרוקו, בערים מרקש ורבאט. שנגרי-לה, אחת מרשתות מלונות היוקרה המובילות באסיה, מתכוננת לקראת הפתיחה של 33 בתי מלון חדשים שלה, שנמצאים על סף סיום בנייה. כל אלו הם רק חלק מהתרחבות של רשתות מלונאות היוקרה.

נכון לעכשיו, יותר מ-1,230 פרויקטים בקטגוריות הדירוג המלונאי הגבוהות ביותר, נמצאים בשלבי סיום ותכנון. משקיעי מלונאות בינלאומיים מפנים את מבטם לעבר אסיה והמזרח התיכון - כ-770 מלונות מוקמים כיום בין דובאי לשנגחאי. לשם השוואה, באירופה 204 מלונות הנמצאים באותה קטגוריה, מצויים באותם שלבים של פיתוח ו/או סיום, ובצפון אמריקה רק כ-112 מלונות כאלו עתידים להיפתח.

בדצמבר 2014 ריץ קרלטון ברבאט ייפתח לאורחיו הראשונים. אתר הנופש היוקרתי מציע 120 חדרים ו-20 וילות, והוא ממוקם בקרבת מקום בולט ביותר, מועדון הגולף 'דאר א-סלאם', שתוכנן על ידי רוברט טרנט ג'ונס לפני יותר מ-40 שנה וכולל שלושה מסלולי גולף, כמו גם 440 דונם של יער אלונים. בנוסף, במועדון הוותיק שמשרת את בית המלוכה, יש גם אגמים וצמחיה מרהיבים.

בתי מלון חדשים אחרים שעתידים להיפתח בצפון אפריקה, כוללים בין היתר גם את ריץ קרלטון טוניס. מדובר בכפר נופש עם 129 סוויטות, הנמצא בקרבת אתר המורשת העולמית קרתגו, בשטח העירוני של העיר טוניס, כמו גם תמודה ביי.

עוד מלון של ריץ קרלטון נמצא כעת בשלבי הבנייה במרוקו. מדובר באתר נופש יוקרתי לחוף הים התיכון, כ-60 ק"מ מזרחית לעיר טנג'יר. האתר יציע 98 חדרים ו-35 סוויטות / וילות עם בריכה, מועדון חוף ומסלול גולף של 18 גומות.

20/05/2013