27.04.2024
 
חזית אחידה של תיירנים, מלונאים ומארגני תיירות נכנסת: המע"מ יהרוס את הענף

 

 

מאת גיורא נוימן

הפעילים בתחום התיירות הנכנסת מתארגנים מאז סוף השבוע שעבר לבלום את הרעיונות שעלו במשרד האוצר להטיל מע"מ על התיירות הנכנסת לישראל. בכל הענפים העוסקים במישרין או בעקיפין בתיירות נכנסת שוררת הסכמה מקיר לקיר כי להטלת מע"מ על התיירים יהיו השלכות קשות על עתיד התיירות הנכנסת.

בהודעה שפירסמו שלשום שמואל מרום ועמי אתגר, היו"ר ומנכ"ל לשכת מארגני התיירות, נאמר:

אם משרד האוצר והממשלה מקבלים החלטה להטיל על מע"מ על התיירות הנכנסת בשיעור של 18%, יהיה זה מצעד האיוולת של מדיניות התיירות של הממשלה. כל מדינות העולם מעודדות תיירות לארצותיהן, עידוד המבוסס על כדאיות כלכלית ותרומתה של תיירות לצמיחה ויצירת מקומות עבודה.

שיווק תיירות לישראל מחייב התמודדות עם בעיות ייחודיות: התמודדות עם בעיות הנובעות מגיאופוליטיקה, התמודדות עם יוקר של המוצר הישראלי הנובע מרגולציה ורמת המחירים בישראל,

התמודדות הנובעת מעובדת היותה של התיירות הנכנסת תעשיית יצוא לכל עניין ודבר בעיתוי שבו השקל מתחזק בכ-8% מול היורו והדולר.

להערכת לשכת מארגני תיירות נכנסת הטלת מע"מ על תיירות לישראל בשיעור של 18% תביא לפגיעה של למעלה מ-20% בתיירות המאורגנת לישראל.

קבלת החלטות של תייר אם לבוא לביקור בישראל מתקבלת מקשת של שיקולים ותפקידה של ממשלה הרוצה לעודד תיירות לנקוט במדיניות שתביא להחלטות של התייר הפוטנציאלי לבחור בישראל כיעד תיירות.

ביטול הפטור ממע"מ לתיירים יביא להחלטות של למעלה מ-300 אלף תיירים פוטנציאליים לא לבחור בישראל כיעד תיירות ולהקטין את הכדאיות של צינורות השיווק בחו"ל לפעול למכירת ישראל כיעד תיירות.

אנו מזהירים: ביטול הפטור ממע"מ לתיירות יביא להתכווצות תעשיית התיירות, פיטורי עובדים ופגיעה במשק הישראלי לטווח מיידי ולטווח ארוך.

 

07/05/2013