20.04.2024
 
קרני: "ההסכם יביא יותר נזק מאשר תועלת"

 

 

שירות חדשות תיירות

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, פנה לשרי התיירות והתחבורה ודרכם לראש הממשלה, שלא להביא לפני הממשלה את הצעת ההחלטה לחתום על הסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופי במתכונתו הנוכחית.

קרני כותב בפנייתו כי "ההתאחדות תומכת במדיניות השמים הפתוחים. אך ההסכם העומד לחתימה - אינו פועל לטובת ישראל". לדבריו, "הממשלה בוחרת להתעלם מהסכנות הטמונות בהסכם ולהפקיר את עתיד התעופה בישראל. מצד אחד, בריתות התעופה מסרבות לקבל את החברות הישראליות בשל החרם הערבי. ומנגד, עומד לחתימה הסכם מול האיחוד האירופי ללא מנגנון הגנה על התעופה הישראלית, וכל זה עושה המדינה תוך התעלמות מן העובדה הקריטית, שבעת צרה, התעופה הישראלית היא הגשר העיקרי של מדינת ישראל לעולם הרחב".

קרני מוסיף כי "הציבור מוטעה לחשוב, כאילו מחירי הטיסה יוזלו, אך הם לא ישתנו, מכיוון שבפועל, השמים בישראל כבר פתוחים - כל חברת שכר יכולה לטוס לכאן כבר כיום, ואילו החברות האירופיות המובילות מצמצמות טיסות ומקומות בנתיבים לישראל.

"ההסכם במתכונתו הנוכחית", מדגיש קרני, "מחייב את ממשלת ישראל לאמץ את חוקי האיחוד האירופי. יש ללמוד מהתנהלות האיחוד האירופי בחתימה על הסכם מקביל עם ארה"ב, ולוודא הגנות מתאימות. אימוץ חוקי האיחוד האירופי גם יפגע בהכרח בזכויות הצרכן הישראלי, שרבות מהן נחקקו רק בשנים האחרונות ולא יהיו עוד רלוונטיות".

"הדבר החשוב ביותר עבור הענף והאזרחים הינו קיום שוק תעופה יציב תחרותי, ועל הממשלה להמשיך ולהוסיף חברות תעופה שמעוניינות לטוס לישראל וממנה, כפי שהיא כבר עושה בשנים האחרונות. הממשלה צריכה גם להוכיח שהאמירות בדבר הצורך להבטיח קיום תעופה ישראלית עצמאית, שהינה תנאי לקיום תחרות מול השוק האירופי המאוחד, מגובות בצעדים ברורים ידועים ומוסכמים ולא כאמירה בעלמא. הסכם נרחב שמדינה חותמת עליו, צריך לבטא חזון ומדיניות כוללת של המדינה, ולכן נדרש להציג בצידו מתווה ממשלתי מחייב לפיתוח כלכלי ותיירותי - בניית שדות תעופה, חדרי מלון, תשתיות. עידוד התיירות הנכנסת - שההתאחדות היא חלק ממנה ותומכת בה - חייב לבוא דרך טיפול אסטרטגי בהיצע הסטטי של חדרי מלון ובמחירי הלינה בישראל, שהם מן הגבוהים בעולם, ומהווים המרכיב הבעייתי ביותר ביוקר המוצר התיירותי בישראל".

 

 

20/04/2013