23.04.2024
 
התאחדות המלונות ולשכת מארגני תיירות נכנסת: "הסכם שמים פתוחים טוב לישראל"

 

 

שירות חדשות תיירות

לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל והתאחדות המלונות בישראל קוראות לממשלה לחתום על הסכם התעופה בין ממשלת ישראל והאיחוד האירופי לצורך פיתוח תיירות נכנסת לישראל.

בעמדה זו תומכים גופים נוספים המייצגים את התיירות הנכנסת לישראל ובכללם: איגוד השכרות הרכב, אגודת מורי הדרך וגורמים רבים נוספים בתעשיית התיירות, המייצגים כ-200,000 בתי אב המתפרנסים מתיירות.  

לטענת הגופים השונים בתעשיית התיירות: חתימה על ההסכם הינה אחת ההחלטות הכלכליות החשובות של הממשלה החדשה, אשר תתרום לחיזוק הכלכלה, ולהגדלת מקומות העבודה במשק עקב הגידול הצפוי במספר התיירים, שיגיעו לישראל. המשמעות של חתימה על הסכם התעופה הינה הורדת מחירי הטיסות לחלק מהיעדים לתייר הנכנס ולישראלי היוצא. הורדת מחירים זו טובה למשק וטובה לצרכן הישראלי.

אי חתימה על הסכם התעופה כתוצאה מלחצי הועדים, תפגע בפוטנציאל של התיירות הנכנסת לישראל ובצרכן הישראלי. אם ההסכם לא ייחתם - זאת תהיה העדפה סקטוריאלית פסולה של טובת מיעוט ע"פ טובת הרוב.

לטענת התאחדות המלונות ולשכת מארגני תיירות נכנסת, התשתיות התיירותית הקיימות בישראל יכולות לקלוט תיירים נוספים - דבר אשר ייטיב עם המשק. נושא החתימה על הסכם תעופה בין ממשלת ישראל והאיחוד האירופי נבדק במשך תקופה ארוכה. כתוצאה מבדיקות אלה הושגה הבנה ליישום הדרגתי של ההסכם בתקופה של חמש שנים וניתנו פתרונות לחברות תעופה ישראליות בתחומים שונים.

18/04/2013