20.04.2024
 
שר התיירות: "הסכם השמים הפתוחים - מהלך חיוני, שבלעדיו תעשיית התיירות עומדת בפני משבר"

 

 

שירות חדשות תיירות

ביום ראשון הקרוב תעלה בישיבת הממשלה הצעת החלטה לאישור הסכם התעופה עם האיחוד האירופאי המוכר בשם הסכם "שמיים פתוחים", שנחתם בראשי תיבות ביולי 2012.

משרד התיירות תמך במהלך שהוביל משרד התחבורה ופעל נמרצות לקדמו לטובת הוזלת מחירי הנופש בישראל. עמדת המשרד היא שמדובר במהלך חיוני שיזניק את התיירות לישראל במאות אלפי תיירים חדשים ויביא להורדת מחירי הטיסות גם עבור הצרכן הישראלי.

צירופה של ישראל למועדון האירופאי פותח הזדמנויות חדשות גם עבור שחקנים נוספים בענף התעופה, דבר שיביא להגברת התחרות. כמו כן עמדת המשרד היא שעל המדינה למצוא דרך להבטיח את איתנותן של חברות התעופה הישראליות במסגרת ההסכם החדש. חתימת הסכם שמיים פתוחים הוא נדבך חשוב בהמלצות דו"ח ועדת בר ניר, שאושרו על ידי הממשלה בסוף 2012, ואשר לפיהן יש להוריד את עלויות הנופש בישראל, ובין היתר הפחתת עלויות הטיסה, על ידי פתיחת השמיים לתחרות.

שנת 2012 הייתה שנת שיא בתיירות לישראל עם 3.52 מיליון כניסות, שתרמו ליצירת תעסוקה, בעיקר בפריפריה, ולהכנסות למשק. ליברליזציה בתעופה תמשיך את התנופה. הצורך בה גובר במיוחד בתקופה זו של משבר כלכלי עולמי ומצב גיאופוליטי לא יציב באזור.

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו: "מדובר במהלך חיוני, אשר בלעדיו תעשיית התיירות עומדת בפני סכנת משבר. צעד זה מהווה תנאי לצמיחתה של תעשיית התיירות כולה ולשמירה על מקום העבודה של למעלה מ-200,000 המועסקים בה. יחד עם זאת, על הממשלה לנקוט בכל הצעדים הדרושים על מנת להבטיח לאל-על וליתר חברות התעופה הישראליות יכולת להתחרות בשוק התעופה - גם לאחר כניסת ההסכם לתוקף. חיוני שתישאר לרשותה של ישראל תשתית תעופה אזרחית כחול-לבן, הן בימות השגרה והן במצבי חירום".

18/04/2013