23.04.2024
 
כנס יוטרוול ב-22 באפריל: תכנים יוצאי-דופן ומודל עסקי חדש

 

 

שירות חדשות תיירות

מנכ"ל יוטרוול בני מילרד החליט כי לאור ההתפתחויות המשמעותיות במפת היחסים בין סוכני הנסיעות לסיטונאים, יש צורך בטלטול מערכות ובדיון נוקב בין הצדדים. לדעת מילרד, המודל הישן של מערכת היחסים המבוסס על סוכן כערוץ הפצה וסיטונאי כשולט על ההיצע כאשר בתווך יש עמלות, מודל זה כבר נמצא בשלהי מחזור חייו.

משה שמא, סמנכ"ל הרשת התבקש לגבש מודל עסקי שישרת את הרשת בשנים הקרובות. תהליך בניית האסטרטגיה למודל החדש ארכה כשלושה חודשים. התהליך כלל ארבעה שלבים מרכזיים:

שלב א' - התייעצות פרטנית עם רבים ממנהלי התעשייה בארץ ומנכ"לי הסיטונאות והקמעונאות כאחד.

שלב ב' - ביצוע מחקר מעמיק על מודלים אפשריים הקיימים בעולם ו/או אפשריים. שלב זה בוצע בשיטה הנקראת Meta-Analysis.

שלב ג' - גיבוש תמונת מצב קיימת וזיהוי חלופות אפשריות למערכת היחסים שבין הסיטונאים לסוכני הנסיעות.

שלב ד' - גיבוש קווי מתאר לתוכנית אסטרטגית כמודל עסקי עתידי בין סוכנויות הנסיעות לסיטונאים. המודל נקרא ERI - Emotio-Ratio Involvement.

מהנהלת יוטרוול נמסר כי במהלך הכנס יציג משה שמא את המודל - במתווה של עקרונות מרכזיים. בהרצאה שיעניק ואשר כותרתה "המטר של פריס" יתמקד שמא ברציונל התיאורטי והמחקרי של תמריצים ועמלות ויציג מספר רעיונות חדשניים שיוכנסו לפעולה כבר בשנה הקרובה. בני מילרד הורה להזמין לכנס גם מנהלי רשתות מתחרות וזאת בכדי להניע מהלך כלל ענפי, שלדבריו יאפשר שינוי מהותי במערכת המסחרית עם הסיטונאים.

חלק מרכזי של הכנס תופסים שני פאנלים: האחד פאנל תעופה שבו ישתתפו ראשי חברות התעופה והוא יונחה על ידי מרק פלדמן הבעלים של "ציונטורס" ופאנל FIT וצ'רטריסטיקה שבו ישתתפו ראשי החברות בתחום. גם בחלק זה של הכנס צפוי דיון ערני במיוחד לאור השחיקה הגדולה בעמלות לסוכן והגברת המכירה הישירה על ידי הסיטונאים. נודע כי הנהלת יוטרוול מתכוננת לאפשר תגובות והערות ביניים מן הקהל באמצעות מערכת ממוחשבת שתציג את שאלות הקהל על גבי מסכי במה.

בנוסף, מתקיימים מגעים נמרצים עם לשכתו של שר התיירות החדש עוזי לנדאו בכדי לאשר את בואו לכנס כנואם המרכזי.

בשל אופיו הסוער של הכנס הצפוי והעובדה שהוא ממוקד ביחסים מסחריים שבין סוכנויות הנסיעות לסיטונאי התיירות, החליטו ביוטרוול לקיים את הכנס במתכונת אינטימית יותר שתכלול כ-250 משתתפים, מנהלי משרדי הנסיעות החברות ברשת ולצידם מנהלי רוב החברות הסיטונאיות בענף הנסיעות.

02/04/2013