20.04.2024
 
סקר: מצלמים יותר בחופשה, אבל משאירים בעולם הדיגיטלי

 

 

מאת שירן כצנלסון

סקר חדש שנערך בקרב אלפי מטיילים ונופשים בריטים מגלה שהם מצלמים כ-40 תמונות ביום, בררנים בשיתוף תמונות ברשתות החברתיות, ומתעצלים להדפיס את התמונות לאלבום התמונות.

המטייל הבריטי הממוצע בחו"ל מצלם יותר מ-300 תמונות בחופשה בת שבוע, כך עולה מהסקר, אבל כמעט כל התמונות המצולמות נשארות בעולם הדיגיטלי.

אחת מכל עשר תמונות שצולמו בחופשה תיחשבנה טובה מספיק על מנת לשתף ברשתות החברתיות, למשל פייסבוק וטוויטר, ואילו 97 אחוזים מהנשאלים אמרו כי הם לא נוהגים לערוך שימוש בתמונות על מנת שיוצגו במסגרת תמונה או אלבום תמונות.

כריס קלרקסון, מייסד Sunshine.co.uk, סוכנות הנסיעות המקוונת שביצעה את הסקר, בו השתתפו 2,162 בוגרים, אמר כי כל אחד מהמשתתפים שיצאו לחופשה בשנה שחלפה, הדפיסו עותקים נוספים של התמונות שצילמו, על מנת להעניק להם גיבוי במקרה של תקלות במכשירים הטכנולוגיים.

בריטי שהשתתף בסקר משחזר את הרגע שבו גילה שכל התמונות מהטיול שלו נמחקו: "טסנו לדבלין והיה טיול מדהים, צילמנו למעלה מ-500 תמונות נהדרות ויפהפיות. התמונות צולמו דרך אותה מצלמה. כשחזרנו ורצינו להציג את התמונות שצילמנו בנוכחות כל המשפחה המורחבת, גילינו לתדהמתנו שהתמונות נעלמו מהמצלמה ושהמצלמה התאפסה לחלוטין, ושלא העתקנו את התמונות לעוד מכשירים אחרים".  

"כל כך חבל שיותר ויותר אנשים לא מדפיסים את תמונות החופשה שלהם, למסגרות ואלבומים ברחבי הבית או למטרות שונות", אמר והוסיף "לעתים קרובות מדי עכשיו, תמונות 'נתקעות' במחשבים או בפרופילי המדיה החברתית, וזה בעצם המקום היחיד שהם קיימים בו. אנשים צריכים לעשות מאמץ על מנת להדפיס את תמונותיהם וליהנות מהם, ולא להסתמך על כך שהתמונות במכשירים הטכנולוגיים יישארו לעד".

11/03/2013