20.04.2024
 
האיים המלדיביים: חופשה בסדום

 

 

מאת גדי קנר

 

האיים המלדיביים, פברואר-מארס 2013:

נערה בת 15 נאנסה מספר רב של פעמים בידי אביה החורג וגבר נוסף, וכתוצאה מכך אף הרתה להם. היא נשברה והתלוננה על כך במשטרה. בית המשפט המקומי, המתנהל לפי חוקי השריעה האיסלמיים, דן אותה לעונש של מאה מלקות בכיכר העיר ושמונה חודשי מאסר על ניאוף.

דובר מטעם נשיא האיים, מוחמד ואהיד חסן, הודיע כי כבודו שוקל להתערב ולהמתיק את העונש, כך שהמלקות לא ייעשו בפומבי, "מחשש לפגיעה בתיירות לאיים", או, לחילופין, להשעות את עונש המלקות עד הגעתה של הנאנסת לגיל 18.

הדובר גם ניסה להעמיד דברים על-דיוקם: "אנחנו מדינת חוק. איננו יכולים לשנות חוקים כלאחר-יד רק משום שהן אינם מוצאים חן בעיני מישהו. מלבד זאת, עונש המלקות אינו חמור כפי שזה נשמע - בסך הכל מדובר במשהו טקסי שאינו מכאיב. נוטלים פשוט את המורשעת למקום ציבורי ומישהו טופח לה שם על עכוזה בחוזקה". הדובר העיד על עצמו כי חזה במספר רב של הלקאות פומביות של נשים, "ורובן לא פצו פה או בכו".

 

מדובר במקרה בודד מתוך מקרים רבים, המתרחשים ביעד האקזוטי בלב האוקיינוס ההודי, המושך אליו כ-750 אלף תיירים בשנה מכל רחבי הגלובוס.

וכמו בכל עונת תיירות, יקום בוודאי יזם התיירות הישראלי הזריז, שימהר להציע חבילות תיור ונופש ליעד הזה, יתאר את מעלותיו במאמר מתלהב רצוף במילים "קסום" ו-"מרהיב" ויציע לכם עיסקה תיירותית מפתה לגמרי: אתם תטוסו לכם (במחיר מציאה, כמובן) לאיים המלדיביים, תיהנו בוודאות מחופשה אקזוטית יחודית, מאתרי הצלילה הטובים בעולם, מחופים זהובים, מים תכולים, אוכל משובח במיוחד ואירוח במלונות מהמעלה הראשונה, שהשקיעות הנשקפות מחלונותיהם יכולות לקשט כל חלום רומנטי באשר-הוא.

ובעוד אתם משתזפים להנאתכם על החוף, הכסף ששילמתם יעשה את דרכו לקופת האוצר של מדינה איסלמית חשוכה, שונאת-נשים, גזענית ואכזרית עד לשד-עצמותיה. סדום של ימינו, המממנת בכספי תייריה עונשי מלקות פומביים על נאנסות בשליחות אנסיהן.

 

 

02/03/2013