20.04.2024
 
נוסעי הטיסות בארה"ב: מתלוננים, אך לא מוכנים לשלם תוספת מחיר עבור שדרוג

 

 

מאת שירן כצנלסון

חוסר מרווח לרגליים, מושבים לא נוחים ועמלות טיסה יקרות הן התלונות השכיחות ביותר של נוסעי האוויר האמריקאים, יחד עם עיכובים בטיסה ותורים ארוכים לבדיקות הבטחון.

אלו תוצאות סקר שבו השתתפו למעלה מ-2,000 אמריקנים, אותו ערך אתר התיירות והטיולים TripAdvisor.com, המראה גם כי למרות התלונות, יותר אמריקאים מתכננים לטוס השנה, הן בטיסות פנים והן בטיסות בינלאומיות.

"הטסים ימשיכו להתלונן לגבי דברים רבים הקשורים לטיסה, כמו עמלות נוספות ומרווח לא מספיק לרגליים", אמר בריאן סלטזבורג, מנהל ענף הטיסות ב-TripsAdvisor, "אך עם זאת, נראה כי תלונות אלה אינן מגבילות את הביקוש הגובר לטיסות, העולה מדי שנה".

נוסעים מתלוננים על העמלות שגובות חברות התעופה בעבור מטען וכבודת-יד, בחירת מושב ושירותים בטיסה. אמנם 38% מהנוסעים ציינו כי חוסר מרווח לרגליים היא הבעיה העיקרית שלהם, אך רוב רובם מסרבים לשלם תוספת על מנת לשפר את המרווח. 85% מהנשאלים אמרו שהם היו מוכנים לשלם פחות מ-25 דולר לשדרוג המושב, אך 44% אמרו שהם מעולם לא ישלמו יותר עבור מושב טוב יותר. בטיסות בינלאומיות, רוב הנשאלים השיבו כי הם יהיו מוכנים לשלם 50 דולר לכל היותר, בעבור השדרוג.

הנוסעים מחפשים חסכון גם בתחומים אחרים - יותר מ-80% מהנשאלים השיבו שהם מעדיפים לוותר על בידור בטיסה על מנת להוזיל את מחירה באופן משמעותי, ואילו 63% השיבו שאינם מוכנים לשלם תוספת בכדי לשבת במושב משודרג ושקט יותר.

תכניות 'הנוסע המתמיד' מסתברות כפופולריות במיוחד, עם 87% מהנשאלים, שהשיבו שהשתתפו לפחות בתכנית אחת כזו. מספר מצומצם יותר של נשאלים המירו את הנקודות שצברו לשדרוג המושב ולקבלת הטבות ושירותים נוספים.

28/02/2013