25.04.2024
 
רק שלושה ח"כים הגיעו למפגש עם המלונאים בירושלים

 

 

שירות חדשות תיירות

אכזבה גדולה לראשי תעשיית המלונאות בארץ, שיזמו מפגש עם חברי הכנסת החדשים במלון לאונרדו פלאזה בירושלים: רק שלושה מחברי כנסת החדשים גילו התעניינות בתעשיית התיירות והגיעו למפגש: ח"כ משה מזרחי (העבודה), ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) וח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי).

חבר הכנסת משה מזרחי הצהיר במפגש כי "התיירות יכולה להרים מקום. מדינת ישראל לא צריכה דיסנילנד, יש לנו את ירושלים ושפע של אתרים אטרקטיביים. התיירות היא נכס אסטרטגי לארץ ישראל ותחום עשייה חשוב". 

נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן, הציג את הפוטנציאל העצום בעולם כולו של תעשיית התיירות ואת הצמיחה העולמית הקבועה בשיעור של 4% בשנה, חרף המיתון בשווקים והמשברים הכלכליים של השנים האחרונות.

פדרמן התייחס גם להישגי התיירות בישראל בשנים האחרונות מבחינת אחוזי צמיחה, תעסוקה במרכז ובפריפריה ותרומה כלכלית למשק. הוא הצביע על תנאי התחרות הלא שוויונים איתם מתמודדים המלונות בארץ לעומת מלונות אחרים בעולם, אשר מביאים לפערי מחיר. כמו כן, התייחס לחסמים בהמשך פיתוח התיירות, בין היתר: דחיית החתימה על הסכם 'השמים הפתוחים', עודף רגולציה, העדר החלטה של מתן עדיפות לאומית לעידוד התיירות ועוד.

פדרמן ביקש מחברי הכנסת עזרה בקדנציה הנוכחית לקידום תעשיית התיירות ולגיוס המשאבים הנדרשים בימים אלה לשיווק ישראל בעולם, כדי למזער את הירידה בתיירות הנכנסת מאז מבצע עמוד ענן.

26/02/2013