29.03.2024
 
פלאזה נצרת עלית: חוויית מפגש בין מזרח למערב

 

 

 

מאת אהרון הרצוג*

ישבנו בחדר האוכל, המפואר בהחלט, של מלון פלאזה נצרת עלית. יום שישי קלאסי, ארץ ישראל במיטבה, יהודים מאמינים, ערבים מאמינים, וכולם מאמינים שיהיה באמת טוב יותר. התארחנו במלון שלושה ימים אחרי הבחירות, מהחגיגיות שעטפה את יום שישי, כולם הרגישו שהם ניצחו בבחירות. אפילו אחמד טיבי חייך מתוך פוסטרים ענקיים שנפרשו לאורך הדרך בואכה למלון.

מלון פלאזה בנצרת עילית יודע לארח ובגדול. הגעת למלון אחרי הצהרים, שולחנות עם דברי מאפה ממגוון מאכלי העדות ובשלל טעמים מוגשים בלובי, חגיגת מזון מכובדת ומרחיבה את הדעת, כסעודת "הטיש" אצל אדמו"ר זקן במוצאי שבת.

חלק מהאורחים הגיעו מנופש פעיל בחרמון, ודילגו בעדינות על הקביים שחיזקו את רגליהם הפגועות, היותר נועזים התגלגלו על עגלות הנכים, טרחו ואמרו כי השלג היה נפלא עמוק וסמיך אך רגליהם כשלו ונפרשו לארבע רוחות השמים, וכולם מיהרו לחדר האוכל, שבפינתו הסבה לשולחן חבורה של יראי-שמים ששרו שירי קודש חגיגיים. איש לא הביט בהם בעין חילונית או גירד את פדחתו בחוסר נוחות. המלצריות הערביות הביטו בהם בסימפטיה רבה, אחרי הכל כולנו אורחי המלון, וכשכאלה כולם דאגו לרווחתנו בסבלנות אין קץ.

מנהל חדרי האוכל, 240 מקומות ישיבה, עם נוף לעיר נצרת, הוא גבר מטופח לבוש בקפידה ומבושם, נהג בידידות והכנסת אורחים ראויה, שמר על עיצוב הגשת המזון בדקדקנות רבה. איש נחמד שעינו פקוחה לרווחה, צופה בכולם ודואג לרווחתם. עוד כשאכלנו משלל המנות האין סופי, צדיקי הדור עדיין שרו בדבקות האופינית לאנשים שמחים.

מנהל המלון הוא אלון מן, יליד גבעתיים, איש חכם, חייכן, יודע הלכות בני אדם ואורחים, עם ידע מסורתי רב שנים ברזי המלונאות. מן מאמין בהנחה כי תמורה הולמת לכספך תקדם את הכנסות המלון אותו הוא מנהל. בכל חדר מונחת ערכה ראויה לקבלת פנים נדיבה - שתיה חמה וקרה, דברי מתיקה, ופירות רעננים טריים. הוא שוחח איתנו ארוכות, וכבן למשפחת מלונאים ותיקה, אף מצא הנאה לפרוס את ה'אני מאמין' שלו בפנינו, אחרי שהתברר לנו מתוך השיחה כי כנראה לא נקים קזינו במלון, וכי לא נביא את המלון אל הים או את הים אל המלון, והעלה רעיונות יצירתיים איך לגשר על הריחוק הגאוגרפי הבלתי צפוי. בראיה חכמה של המציאות הפיסקלית בעיר, החליט בעצה אחת עם שתי קבוצות מבעלי המלון, להקים בעתיד אוהל מפואר ברמה של חמישה כוכבים, שיכיל כ-900 מקומות ישיבה, כדי לקדם את פני האורחים העתידים להגיע לנצרת עילית. להבנתי הם אכן יגיעו.

המטרה הברורה היא לתת לאורחי המלון תמורה מלאה לכספם, הן בהעלאת רמת השירות למתארח, דברים הניכרים בניקיון הדקדקני, בשירותים הניתנים לבעלי צרכים מיוחדים או אספקת מיטה נוספת לנוער, והן במתן מענה על ציפיותיו הגבוהות של האורח. במהלך הארוחה, למשל, הוגש לנו יין שלא ענה על ציפיותינו. המלצרית קיבלה על עצמה את האחריות, והחליפה הן את היין והן את שנת הבציר, ועל כל אלה עוד חייכה חיוך אדיב וכן.

ביום שבת יצא סיור רגלי מטעם המלון, עם מדריך תיירים מוסמך, לשוק המקומי בנצרת, למעיינות הידועים שנקרו בדרכו של ישו, הנוצרי הידוע בעולם, ולכנסיות שעיצבו את זהותו הדתית. סיור נעים, קליל ומעניין.

מחירי החדרים לסוף שבוע סבירים ונעים בין 700 - 600 ש"ח לחדר, וכוללים ארוחת בוקר אין-סופית. בהתחשב ברוחב הלב המושקע באירוח, הסכום נמצא ראוי ומספק. במלון שש סויטות נשיאותיות מפוארות, בריכת שחיה ובריכת פעוטות בעונת הקיץ, ועוד 184 חדרי אירוח בסטנדרט גבוה ומועדון בריאות לשוחרי בריאות הגוף והנשמה. מדובר במלון שבו המערב פוגש וטועם מהמזרח, וזו חוויה חיובית נדירה במחוזותינו.

 

 

 

___________________________________________________________

* המחבר היה אורח מלון פלאזה נצרת עלית