28.03.2024
 
מרתון ירושלים: מעל 1,500 רצים מ-52 מדינות, ולמעלה מ-80 עיתונאים מרחבי העולם יסקרו את האירוע

 

 

שירות חדשות תיירות

מעל ל-80 עיתונאים ממדינות שונות, בהן ברזיל, צרפת, דנמרק, בריטניה, קוריאה, פינלנד, רוסיה, אוקראינה ועוד יגיעו לישראל לקראת סוף החודש, בחסות משרד התיירות והרשות לפיתוח ירושלים, כדי לסקר את מרתון ירושלים שיתקיים ב-1.3.13. חלקם אף ישתתפו במרתון. במסגרת ביקורם בישראל יסיירו העיתונאים בירושלים, בים המלח ובתל אביב. בין האורחים למרתון, גם הזמרת האיטלקייה העיוורת Annalisa Minetti שהיא מדליסטית פרה-אולימפית מאולימפיאדת לונדון. כמו כן יתארחו מנחה הגרסה הצרפתית של "הישרדות" דניס ברוגניארד (Denis Brogniard) וכן שדרן הרדיו הצרפתי המפורסם פסקאל די מולפטה (Pasquale Di Molfetta) המוכר בכינוי Linus.

משרד התיירות פועל לקידום תיירות נישה לישראל בתחומים של תרבות, ספורט, יין, צפרות, גורמה ועוד. בהתאם לכך השקיע משרד התיירות 400,000 ש' בקידום מרתון ירושלים גם בקמפיינים פרסומיים במדינות מקור עיקריות לתיירות לישראל, כמו בריטניה, גרמניה, רוסיה וצרפת וכן בקמפיין בפייסבוק.

אירוחם של העיתונאים ומובילי דעת הקהל כדי להשתתף ולסקר את המרתון נועד לסייע בחשיפת המגוון התיירותי של ירושלים בפרט ושל ישראל בכלל, בדגש על היסטוריה, דת ותרבות, לצד פעילות מגוונת של בילוי ופנאי. בביקור יושם דגש על אתרי תרבות, אטרקציות ופעילויות ספורט. העלות הכוללת של האירוח היא כחצי מיליון ש"ח.

עד כה נרשמו למרתון כ-1,700 רצים מ-52 מדינות שונות - עלייה של 100 רצים לעומת השנה שעברה. כמו כן, עלה מספר הנרשמים הכולל למרתון מ-15,000 ל-17,000. במשרד התיירות רואים בכך הישג על רקע גלי ביטולים של הגעת תיירים לישראל בעקבות מבצע עמוד ענן ובעקבות המשבר הכלכלי בעולם. בשל מיקומו הייחודי והמסלול המאתגר, מושך אליו מרתון ירושלים המוני רצים מהעולם. מסלול המרתון שיזמה עיריית ירושלים, יחלוף על פני אתריה ההיסטוריים של העיר, ממשכן הכנסת לתוך העיר העתיקה ולאורך החומות, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, מושבה גרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים.

18/02/2013