19.04.2024
 
התאחדות המלונות לרשות המיסים: לאכוף תשלומי מס והגשת דוחות על משכירי דירות לתיירים

 

 

שירות חדשות תיירות

שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, העביר ביום חמישי האחרון לדורון ארבלי, מנהל רשות המיסים, דרישה לאכוף על משכירי הדירות לצרכי תיירות את תשלומי המס הנדרשים בחוק.

צוראל טוען במכתבו, המובא להלן, כי קיים ניצול לרעה, לכאורה, של ההקלה במס להשכרת דירה למגורים - כתוצאה מכך, נוצרים תנאי חוסר שוויון בכושר התחרות בין המלונות לבין משכירי הדירות לתיירות, תוך אפליה לרעה של המלונות ופגיעה בעסקיהם. מעבר לכך, כותב צוראל, קיים כאן חשש של העלמת הכנסות החייבות במס בחוק, וגרימת נזק להכנסות המדינה.

להלן מכתבו של צוראל:

 

 

חטיבת תיירות נכנסת של התאחדות סוכני הנסיעות מסרה בתגובה כי "תמוה מאד שהתאחדות המלונות אשר פועלת נמרצות להגברת התחרות בתחום התעופה, אינה בוחלת באמצעים למניעת תחרות בתחום המלונאות. הפניה למנהל רשות המסים בדרישה לאכיפה מוגברת כנגד גורמי שוק המציעים לתיירים אלטרנטיבת לינה זולה וסבירה יחסית למחירי חדרי המלון בישראל, שהם מהגבוהים בעולם, חושפת את כשל השוק המרכזי במחירי חבילות הנופש לישראל: חוסר בחדרי בתי מלון יחד עם ריכוזיות גבוהה מאד בתחום, הביאו ליצירת אלטרנטיבות בשוק, בדמותם של חדרים להשכרה, כמקובל בעולם כולו. יודגש, כי נתח השוק של דירות להשכרה שאינן בתי מלון, הפך בשנים האחרונות למשמעותי בקרב התיירים. התאחדות המלונות, התומכת בתחרות חופשית ואף פרועה בתחום התעופה, גם על חשבון עצם קיומה של תעופה ישראלית, ראוי שלא תילחם בפתיחת השוק לגורמים מתחרים בתחום הלינה לתיירים, ולא תנסה לחסום את התפתחות שוק הדירות להשכרה על ידי שיסוי רשויות המס במתחרים פוטנציאליים בבתי המלון"

מהתאחדות סוכני הנסיעות נמסר, כי חובת תשלום מס כחוק הינה נורמה מחייבת וברורה שאיננה זקוקה לתמיכה או הכוונה מטעם התאחדות בתי המלון. חזקה על הרשות שהיא עושה ותעשה את עבודתה נאמנה לתפיסת פורעי חוק. ההכללה בהודעת התאחדות המלונות מטילה כתם פסול בעוסקים רבים המשכירים דירות לתיירים ופועלים כחוק.

שמואל צוראל מסר בתגובה להודעת ההתאחדות כי "התאחדות המלונות מאמינה שקיומה של תחרות במשק, בכלל, ובענף התיירות, בפרט, תקדם את ענף התיירות ותגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל. במסגרת זאת מקדמת ההתאחדות את פתיחת השמיים לתחרות והוזלת מחירי הנופש בישראל. קיום תחרות אינו תחליף לעמידה בהוראות החוק מכל מי שמבקש להלין ולארח תיירים. בימים אלו יצא האוצר במבצע נרחב למלחמה בהעלמות מס, אנו בטוחים שסוכני הנסיעות מתנגדים כמונו לתופעה זאת".

17/02/2013