20.04.2024
 
סיאול: סיפור על חוכמה מלונאית

 

 

מאת חגי רוזן

מנכ"ל אחד ממלונות היוקרה בניו-יורק נסע, בפעם השנייה באותה שנה, לסיאול בירת דרום קוריאה. כשהגיע למלון קיבלה אותו פקידת הקבלה בברכת "ברוך הבא אדוני, כמה טוב לראות אותך אצלנו שוב". המנכ"ל התרשם עמוקות מנוסח קבלת הפנים, אך היה בספק אם אכן הזיכרון הטוב של הפקידה בקבלה הוא שהביא לכך.

כשחזר לניו-יורק העלה בפני הנהלת המלון את הצורך בפיתוח מערכת שתאפשר להכניס למלון צורת קבלת פנים כזו.

הצוות התייעץ עם מומחים שונים ולבסוף הציעו התקנת מצלמות עם יכולת לזיהוי פנים ומערכת אחסון נתונים כזו שתאפשר, בהרף עין של צילום כניסת אדם ללובי, את זיהויו ותציג בפני פקידת הקבלה את פרטי ביקוריו הקודמים במלון. עלות המערכת הוערכה בכ-2.5 מליון דולר.

המנכ"ל דחה את ההצעה מפאת עלותה הגבוהה.

בביקורו הבא בסיאול, כמה חודשים לאחר מכן, לאחר ששוב קיבלה אותו פקידת הקבלה בנוסח דומה, בקש ממנה המנכ"ל שתואיל להסביר לו כיצד מערכת הזיהוי עובדת.

ראה, אמרה הפקידה, יש לנו הסדר קבוע עם נהגי המוניות בשדה התעופה. בזמן הנסיעה הם משוחחים עם הנוסע ומבררים אם זה בקורו הראשון במלון. ההסדר הוא שבמידה והנוסע כבר ביקר במלון בעבר, הנהג מניח את המזוודות בצד ימין של דלפק הקבלה ובמידה וזה ביקורו הראשון - בצד שמאל. הנהגים מקבלים תשר של דולר עבור כל אינפורמציה כזו.

14/02/2013