28.03.2024
 
פסטיבל אוכל כפרי במטה יהודה חוזר

 

שירות חדשות תיירות

פסטיבל "אוכל כפרי במטה יהודה", ביוזמת מועצה אזורית מטה יהודה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר ובשיתוף משרד התיירות ובליווי מחלקת התיירות, מציין את שנתו ה-13 בחגיגה של טבע מתפרץ, אירוח אתני ואותנטי עם מאכלים וטעמים כפריים. אזור מטה יהודה שמיתוגו התיירותי "הלב הירוק" נמצא במרחק נסיעה קצר ממרכז הארץ, חבל ארץ ירוק עם נופים מכוסי פריחת רקפות, תורמוסים וכלניות, לצד מטעי זיתים כסופים וגפנים משתרגות וסדורות בכרמים. בתוך כל אלו משובצים מנזרים וכנסיות, מושבים, קיבוצים, חוות צאן ויקבים ועשרות בשלנים המציעים מגוון עשיר של מאכלי עדות.

על רקע נופים אלה יתקיים בתאריכים 21/2 עד ה-16/3 פסטיבל "אוכל כפרי במטה יהודה" ה-13.

הפסטיבל מציע ארבעה סופי שבוע של חגיגות שבמרכזן האוכל הכפרי העונתי ונותן ביטוי למגוון המרתק של מטבחים ביתיים איכותיים, חושף מסורות קולינאריות עדתיות ומסייע בפיתוח אפיקי פרנסה לתושבי האזור.

 

פסטיבל האוכל מתרחש בו בזמן בעשרות אתרים ומאפשר ליהנות מחוויות שונות - אוכל אתני בבתים, ביקור בדירי עיזים לצד ארוחה עם גבינות משובחות, תבשילים עשויים מצמחים שלוקטו באזור, סדנאות אוכל, שוקולדים בעבודת יד ועוגות בקונדיטוריות בוטיק, שווקים כפריים לצד שפע טיולי פריחה בטבע. במהלך הפסטיבל יתקיימו סיורי אוכל וקולינאריה לצד סדנאות בישול משפחתיות, היכרות עם מבשלות הבירה ואירוע אמנים מארחים שיציגו עבודות אמנות וחפצי נוי.

ליבו של הפסטיבל הוא חוויית אירוח יוצאת דופן בביתם של הבשלנים המקומיים, שפותחים את ביתם וליבם ומגישים מאכלים ששימרו את הטעמים והמתכונים המסורתיים לפי שיטות הבישול הייחודיות למשפחה ולעדה. האורחים יושבים בבית המשפחה המארחת, מקשיבים לסיפוריהם ויוצרים קשר מרגש המתובל בתבלינים שאין להשיגם באף חנות. במטבח הסמוך מבעבעים על הכיריים סירים מעלי ניחוחות, בהם מתבשל המיטב שבמטבחים הביתיים - המטבח הכורדי, המרוקאי, הטוניסאי, ההודי, העיראקי, הקוצ'יני, התימני, הארגנטינאי, הגרוזיני ועוד.

את פסטיבל האוכל מוביל ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון, יחד עם מחלקת התיירות במועצה, במטרה לחשוף את השפע התיירותי הקיים באזור, בשילוב הקולינריה המפותחת והמרתקת שבו. "מטה יהודה מזמינה את הציבור לפסטיבל של טעמים, ריחות, ופולקלור", אומר דדון. "השילוב בין מסורת של עדות ומאכלים, יקבים, מבשלות בירה ובתי אמנים לנופים קסומים ומעוררי השראה, הופך את הביקור בפסטיבל לחוויה בלתי נשכחת. תושבי מטה יהודה פותחים את בתיהם וליבותיהם ומזמינים את כולם לפסטיבל שמשלב בין עבר להווה ובין המסורת לארץ ישראל היפה".

מעט מאירועי סופי השבוע של הפסטיבל:

"סיורים בעקבות טעמים"- סיורי אוכל וקולינאריה בכל ימי שישי בתאריכים: 22.2, 1.3, 8.3, 15.3. הסיורים משלבים ביקור בבתי המבשלות, ביקבים, במבשלות הבירה ובסדנאות האמנים באזור. הסיורים יכללו 3 אתרים לפי אזורים שונים וכל שישי ייצא אוטובוס בשעות הבוקר ממתחם "ביג" שבבית שמש בליווי הדרכה מקצועית. הסיורים יאפשרו הצצה מרוכזת אל הסירים, התבשילים, חביות היין והבירה והנופים האנושיים המיוחדים שיוצרים תמהיל כה מרתק ומפתיע במטה יהודה.

להרשמה לסיורים:www.foodfest.eventi.co.il.

 

בשישי-שבת ה-8-9.3, יתקיים "הפנינג בירה כפרית" במושב גבעת ישעיהו בין השעות 10:00-17:00 ולהכיר את מבשלות הבוטיק של מטה יהודה וליהנות מטעימות בירות ייחודיות, ממוסיקה טובה והפעלות לילדים.

 

"אמנים מארחים" במהלך שישי-שבת ה-15-16.3, יישובי שריגים, גבעת ישעיהו וצפרירים יפתחו את בתיהם למפגש מרתק עם האנשים היוצרים וסדנאותיהם, ללא תיאום. כמו כן, חלק מאמני האלה יפתחו את הסטודיו בכל סופי השבוע של הפסטיבל-בתיאום מראש ובכל שישי-שבת תוצג תערוכת "נושא כלים" בגלריית אמני האלה בין השעות 10:00-14:00-כניסה חופשית. גם אמני אזור המזלג יארחו במסגרת הפסטיבל ביישובים: בר גיורא, מבוא בית"ר, צור הדסה, מטע ונס הרים.

 

סדנאות בישול כגון סדנת סלואו פוד בנושא שמן זית בכפר עין ראפה, סדנה לבישול ולקוט צמחי בר, סדנה לייצור טופו, סדנאות שוקולד ובצק סוכר, סדנה להכנת מזון חי וסדנת עישון בשרים.

 

לפרטים נוספים:

8108* - ובאתר המועצה האזורית מטה יהודה - www.m-yehuda.org.il

לרכישת כרטיסים אונליין לסיורי אוכל במטה יהודה: www.foodfest.eventi.co.il

12/02/2013