29.03.2024
 
קרואטיה וסלובניה: אירוע מיוחד בת"א לקידום התיירות מישראל

 

 

שירות חדשות תיירות

שגרירי קרואטיה וסלובניה ובכירים בתעשיית התיירות קיימו היום בגני התערוכה בת"א מפגש מיוחד במטרה לקדם את קשרי התיירות של שתי המדינות עם חברות התיירות בישראל וכן לעודד את התייר הישראלי לבקר בשתי המדינות הנמצאות בלבה של אירופה. זו הפעם השלישית ברציפות שבה עורכות שתי המדינות אירוע משותף לרגל יריד IMTM.

באירוע השתתפו שגריר קרואטיה בישראל, פייר סימיונוביץ', ושגרירת סלובניה בישראל, אלנקה שואדולניק; ראש מינהל השיווק במשרד התיירות, אורן דרורי ואישים בכירים מתעשיית התיירות של שתי המדינות. סלובניה הגובלת באוסטריה, איטליה, הונגריה, קרואטיה והים האדריאטי - קטנה מעט מישראל בשטחה וגם במספר תושביה (כ-2 מיליון). יש בה אטרקציות תיירותיות מגוונות: הרים גבוהים ומושלגים, אתרי ספא מפורסמים ומחוזות לייצור יין לצד אתרי סקי, יערות, מערות, טירות עתיקות, חופים, פארקים לאומיים וכפרים עתיקים. לסלובניה יש 27 אלף קילומטרים של נתיבי מים ולפחות 87 מעיינות תרמיים. זו אחת המדינות העשירות באירופה בכמות הנהרות שזורמים בה. סלובניה, שאזרחיה חובבי סקי מושבעים, מציעה אתרי סקי מתוחזקים היטב ומשופעי מסלולים. קרנסקה גורה (Kranjska Gora) הוא אתר הסקי הגדול והמוביל של סלובניה. ממוקם פחות משעת נסיעה מלובליאנה וישנם בו מעל ל-30 ק"מ של מסלולי סקי בכל הצבעים ובכל רמות הקושי. אתר סקי בולט וייחודי נוסף פוהורייה (Pohorje) נמצא בצפון מזרח סלובניה (בקרבת מאריבור). האתר מציע מסלולים מאתגרים, במיוחד לגולשים מיומנים. ערי הקיט פורטורוז' ופירן הן אתרי הנופש המובילים. אחד מאתרי החובה הבולטים של סלובניה הן מערות הקארסט הגדולות באירופה - פוסטוינה ושקוצ'יאן. מערת פוסטוינה המדהימה נוצרה לפני כשבעים מיליון שנה. אורכה של המערה הוא כ-27 ק"מ והיא כוללת מספר אולמות עם נטיפים וזקירים מסוגים שונים. פארק טריגלאב, הוא אחד מפארקי הטבע הגדולים באירופה. הוא ממוקם בלב הרי האלפים היוליאניים, ובלב השמורה מתנשא הר הטריגלב בגובה של 2,864 מטר, אשר נחשב לפסגה הגבוהה ביותר בסלובניה. אתר תיירות חובה הוא אגם בלד, שבמרכזו אי שעליו מתנוססת כנסיה מרשימה. בבירה לובליאנה ניתן למצוא סגנונות בנייה שונים, שאפיינו את אירופה במאות השנים האחרונים. סלובניה מציעה תיירות שמתאימה לכל כיס וסגנון בכל ימות השנה. הנופש הכפרי בסלובניה מפותח מאוד, וניתן לשהות בצימרים בעלות השווה לכל נפש. סלובניה מהווה גם נקודת מפגש לאירועי ספורט עולמיים, אירועים תרבותיים ואירועים נוספים. השנה תיערך בה בחודש ספטמבר אליפות אירופה בכדורסל.

בשנת 2012 בחודשים ינואר עד אוקטובר ביקרו בסלובניה 37,520 תיירים מישראל - עלייה של 32% לעומת החודשים המקבילים בשנת 2011, אז ביקרו בסלובניה 28,354 תיירים ונרשמו 89,301 לינות.

קרואטיה מציעה לתיירים הישראלים אטרקציות תיירותיות רבות: שמורות טבע, ערים עתיקות, שיט בין איים, חופים, לצד אתרים היסטוריים. שטחה של המדינה, השוכנת לחופו של הים האדריאטי, גדול פי שלושה מזה של מדינת ישראל. קרואטיה היא אחת הארצות שבבעלותן מספר האיים הגדול ביותר בעולם. מול חופיה למעלה מ-1,000 איים, מרביתם טרשיים ונטושים. המדינה נהנית ממזג אוויר ים תיכוני. אגמי פליטביצה מהווים אטרקציה של ממש עבור חובבי הטבע. פנינת טבע של 16 אגמים, מאות מפלים ופלגי מים. האגמים, הנראים כמקופלים בין הרים וגאיות, שוכבים במפלסים מדורגים ומחוברים זה לזה במפלים ואשדים. כל זה טובל באזור הררי מיוער שנופיו, צמחייתו ובעלי החיים שבו מהיפים באירופה. בזגרב, בירתה של קרואטיה, נמצאים שפע של מוזיאונים, פארקים, אתרי תיירות, חנויות ומסעדות. בין האטרקציות בעיר בולט מוזיאון מימארה הרנסאנסי, הנחשב לאחד המוזיאונים הטובים באירופה. פנינת הים האדריאטי היא דוברובניק, הנכללת ברשימה היוקרתית של אונסק"ו כנכס מורשת עולמי. בתוך החומות מסתתרות סמטאות העיר העתיקה ואוצרות תרבות רבים.

בששת החודשים הראשונים של שנת 2012 נרשמו בקרואטיה 61.9 מיליון לינות מבקרים - עליה של 4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בחודשים ינואר עד אוקטובר 2012 ביקרו בקרואטיה 11.5 מיליון תיירים. 35,376 תיירים מישראל ביקרו בקרואטיה בחודשים ינואר עד אוקטובר 2012 - לעומת 33,928 בתקופה המקבילה בשנת 2011. ההכנסות מתיירות במחצית שנת 2012 עמדו על 2.1 מיליארד אירו - עליה של 10.6% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2011.

06/02/2013