25.04.2024
 
משרד התיירות: שבוע גסטרונומיה צרפתית בישראל

 

שירות חדשות תיירות

משרד התיירות יקיים סדנאות אומן למדריכים ישראלים ממוסדות קולינריים מובילים, עם ארבעת השפים, עטורי כוכבי משלן, המגיעים מצרפת: Christophe Dovergne, Christopher Hache, Damien Piscioneri ו-Thierry Marx.

בהמשך להסכם שיתוף הפעולה בין שר התיירות של ישראל סטס מיסז'ניקוב לבין שר התיירות הצרפתי פרדריק לפברה, שנחתם בביקורו של האחרון בישראל במארס 2012, יתקיים בשבוע 3-7/2/13 שבוע גסטרונומיה צרפתית בישראל, במסגרתו יערוך משרד התיירות סדנאות אומן ייחודיות שמטרתן שיפור המוצר התיירותי הישראלי.

בכל סדנה ישתתפו עד 40 מדריכים ממוסדות לימוד ישראלים וביניהם דן גורמה (חיפה), רימונים (טבריה), תדמור, אוניברסיטת בן גוריון באילת, תיכונים של משרד התמ"ת ומשרד החינוך וכן שפים מרשתות המלונאות המובילות בישראל וביניהן פתאל, ישרוטל, הילטון, דן, רימונים ועוד.

ארבע הסדנאות יתקיימו ביום חמישי 7/2/13 בעלות כוללת של כ-25 אלף שקלים. בתדמור בהרצליה יערכו 2 סדנאות: סדנת קונדיטוריה שתועבר על ידי השף קונדיטור דמיין פיסיונרי, וסדנאות בישול צרפתי שיועברו על ידי שף כריסטוף דוברן ושף כריסטופר האש. במלון שרתון ת"א תועבר סדנת בישול מולקולרי על ידי השף טיירי מרקס. במכון הצרפתי בת"א תועבר הרצאה על יין צרפתי והתאמה בין אוכל ויין על ידי ג'סי בודק וכן מפגש עם מנהלי יקבים מצרפת.

שיתוף הפעולה בין ממשלות ישראל וצרפת נועד לקדם את התיירות בין המדינות, להחליף ידע ולהעלות את רמת המוצר התיירותי הישראלי, בדגש על שדרוג המוצר הגסטרונומי. משרד התיירות מייחס חשיבות רבה להכשרה מיטבית של ההון האנושי והעוסקים בתיירות כקריירה ברמה בינלאומית.

אירועי שבוע הגסטרונומיה הצרפתית יערכו בחסות שגרירות צרפת בישראל ובין היתר צפויות להתקיים ארוחות מיוחדות שיבשלו השפים הצרפתים ביחד עם שפים מקומיים במסעדות מול-ים, דלאל, הוטל מונטיפיורי, הסלון, שרתון תל אביב, פרה על הגג, שילה, Kitchen Market ,אידלסון 10 ו-Cavalier בירושלים.

כמו כן תתקיים תערוכת צילום "Art & Food" מהפסטיבל הבינלאומי לצילום קולינארי בצרפת, וכן הקרנה של הסרט הצרפתי "הטבחית של הנשיא".

בתוך כך יגיעו נציגים מבית הספר הצרפתי Ferrandi לישראל כדי לחתום על שיתוף פעולה עם בית הספר דן גורמה עליו דובר בביקורים הדדיים של שרי התיירות של ישראל וצרפת בשנה האחרונה.

כמו כן, צרפת בחרה השנה לראשונה להעמיד דוכן בתערוכת התיירות הבינלאומית השנתית IMTM, שתתקיים השבוע בגני התערוכה בתל אביב.

03/02/2013