20.04.2024
 
קוריאה: משלחת בכירים מרשות התיירות תגיע לארץ לרגל יריד IMTM

 

שירות חדשות תיירות

משלחת בכירים מרשות התיירות של קוריאה תגיע בימים הקרובים לישראל לרגל פתיחת יריד התיירות הבינלאומי IMTM בתל אביב - בהשתתפות 30 מדינות.

ישראל וקוריאה מציינות השנה 51 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים ביניהן. שתי המדינות נוסדו באותה שנה ויש ביניהן הרבה מהמשותף. קוריאנים רבים מזדהים עם ההיסטוריה של עם ישראל, ופעם בשנה באי ג'ינדו הם מציינים את קריעת ים סוף. בבתים רבים בקוריאה הדרומית ישנו ספר תלמוד מתורגם ורבים מקריאים לילדיהם סיפורים מהגמרא להעשרה הידע. העם הקוריאני אוהב מאוד את ישראל, ומסיבה זו המוני קוריאנים נוהרים לישראל מידי שנה. מספר התיירים מקוריאה לישראל הוא הגדול ביותר מבין מדינות אסיה (כ-40 אלף בשנת 2012, לעומת קצת יותר מ-12 אלף תיירים מישראל שביקרו בקוריאה באותה שנה). גם יחסי המסחר בין המדינות משגשגים.

 .קוריאה תציג ביריד התיירות דוכן משותף עם חברת התעופה קוריאן אייר 

 בשנים האחרונות יותר ויותר תיירים מהמערב מתחילים להיחשף לקסמה של דרום קוריאה. יש בה את אחת הערים המרתקות בעולם - הבירה סיאול, שמשלבת ישן וחדש, מסורת וקידמה. יש בה נופים מלהיבים, שמורות טבע, חופים, שווקים ציוריים, איים, מאכלים אקזוטיים, היסטוריה עשירה ועוד. באביב זוהרת קוריאה בלבן וורוד עדין של פריחת עצי הדובדבן. בסתיו מעוטרים פני הארץ בגווני שלכת מרהיבים באדום וזהוב. הצבעים בקוריאה מהווים חלק חשוב מהתרבות המסורתית, שדוגלת בהרמוניה ואיזון.

סיאול בירת קוריאה הינה מטרופולין ענק המשמש כביתם של יותר מעשרה מיליון תושבים. היא שוכנת באגן טבעי מוקף הרים וגבעות ונחצית לשניים בידי נהר ההאן (Han river). העיר משלבת מרכזי קניות ענקיים, גורדי שחקים, שפע מרכזי קניות, שפע ארמונות, שווקים ואתרים תרבותיים שכדאי לבקר בהם. האתר הפופולרי בעיר הוא שרידי הארמון היפה ביותר מחמשת הארמונות שבשטחה - גיונגבוקונג (Gyengbokgung). הארמון נבנה ב-1395 ושימש כארמונה המרכזי של שושלתJoseon . המתחם משתרע על פני יותר מ-500 אלף מטר רבוע של מבנים מרתקים, שערים מפוארים, בריכות וחצרות, ושומרים בתלבושות מסורתיות.

האי ז'זו (JEJU) נבחר בשנת 2011 כאחד משבעת פלאי עולם. זהו אי וולקני שיש בו כל מה שצריך: נופים אקזוטיים, מפרצים מדהימים ביופיים, טבע פראי, ים ונוף ראשוני. במרכזו של האי מתנשא הר געש לא פעיל Halla שגובהו 1,950 מטר, ההר הגבוה בדרום קוריאה. אחד מאוצרות התרבות החשובים ביותר של המדינה צפונים במקדש Haeinsa המפואר. בגובה של יותר מ-1,400 מטר מאוחסנים 81,258 בלוקים מעץ, שעליהם נחרטה לפני 750 שנה תפיסתו של בודהה לתכלית החיים ומהותם. ניתן גם לסייר באזור החיץ בין הצפון לדרום (קו רוחב 38), המשתרע לאורך 241 קילומטרים. אתר מומלץ נוסף הוא מצודת הוואסאונג (Hwaseong) - שנבנתה בשנים 1794-1796 - הוא אחד המבנים המרשימים ביותר שמנציחים את המורשת הקוריאנית. האתר הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. מומלץ גם ביקור בכפר הואה אנדונג (Hahoe Andong Village) - כפר הפולקלור המושקע ביותר בקוריאה הדרומית. ניתן לחזות בו באורח החיים המסורתי שהיה בקוריאה לפני מאות שנים. לשוק הדגים הנהדר של בוסאן ((Busan, העיר השנייה בגודלה בדרום קוריאה, יצא מוניטין בכל העולם.

הפארק הלאומי סאורקסאן (Seoraksan National Park) שבצפון-מזרח קוריאה הדרומית הוא היפה והמפורסם בשמורות הטבע של המדינה. נופו גדוש בצוקי סלע נישאים, וביניהם יערות ומפלי מים, נחלים, מקדשים ומסלולי הליכה מפותלים. באתר נמצא הפסל הגדול ביותר של בודהא בדרום קוריאה, שמשקלו 108 טונות והוא מתנשא לגובה של 14.6 מטרים. בחורף הופך הפארק לארץ פלאות לבנה מכוסה שלג, ואתרי סקי מצוינים פועלים באזור. הסתיו הוא ללא ספק העונה המרשימה לטיול בפארק, עת צבעי האדום-כתום-צהוב המרהיבים של השלכת מהווים ניגוד גמור לצוקים האפורים המרשימים. הפארק הימי Dadohae נחשב לאחד המקומות המרשימים ביותר בדרום קוריאה. מדובר בפארק ימי שמקיף 1,700 איים, נוף עוצר נשימה, חופים תלולים ואוויר נקי וצלול. אתר חובה נוסף היא העיר Gyeongju - בירתה העתיקה של ממלכת סילה. העיר משמרת את התרבות והמבנים העתיקים ששרדו מלפני כ-1,500 שנה. העיר שופעת אתרים, קברים עתיקים, אוצרות מלכים, מקדשים ועוד.

כדאי לבקר בקוריאה הדרומית בעונות המעבר - האביב (אפריל-מאי) והסתיו (ספטמבר-אוקטובר). בעונות אלו מזג האוויר נעים, והארץ נצבעת בגווני הפריחה או השלכת. המטבח הקוריאני ובו הרמוניה של טעמים - מהווה נדבך חשוב בתרבותה של קוריאה ומשקף את אופייה. המטבח הקוריאני נחשב לצבעוני, מתובל, טבעי, תוסס, בריאותי וחריף. אורז, דגים וירקות הם המרכיב במרכזי במטבח הקוריאני.  בין חומרי הגלם הפופולאריים ביותר במטבח הקוריאני: הקימצ'י - כרוב מותסס ברוטב צ'ילי אדום, שמוגש כתוספת בכל ארוחה וארוחה ונחשב למאכל לאומי - והג'ינסנג, שמיוחסות לו סגולות בריאות.

שגריר קוריאה בישראל, קים איל סו, הביע תקווה שיריד התיירות IMTM יאפשר לציבור בישראל ולאנשי תעשיית התיירות להעמיק את ההיכרות עם קוריאה ולגלות שקוריאה אינה רק מדינה שמייצרת פלאפונים משוכללים ומכוניות מתקדמות, אלא גם מדינה שמייצרת תרבות עשירה, שמשלבת ישן וחדש, מסורת וקדמה - לצד שמורות טבע, איים שלווים, מאכלים אקזוטיים והיסטוריה עשירה.

29/01/2013