19.04.2024
 
ת"א: הסתיימה הקמת טיילת המדע

 

 

שירות חדשות תיירות

עיריית תל אביב-יפו השלימה בימים אלה את הקמת "טיילת המדע", בה משולבים שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים.

הטיילת ממוקמת בגבול המזרחי של קמפוס אוניברסיטת תל אביב, על קצהו של מדרון הכורכר המשקיף על גני יהושע ומרכז הירידים והיא מחברת בין תחנת הרכבת לבין הכניסה לקמפוס, אשר עד עתה הייתה נגישה רק באמצעות אוטובוס או רכב פרטי. הסמיכות לאוניברסיטת תל-אביב ולבית הספר ללימודי הסביבה על שם פורטר העניקו לה את התואר "טיילת המדע".

הטיילת, הנפרסת לאורך של כ-800 מטר, הינה חלק מטיילת עתידית שתתחבר אל רחוב קק"ל בצפון, פארק הירקון בדרום ואזור המוזיאונים במערב, כאשר בסופו של התהליך תתחבר הטיילת לרצף הטיילות לאורך שפת הים.

בקצה הצפוני של הטיילת נבנה בימים אלה ביה"ס פורטר, הבניין הירוק באוניברסיטת תל אביב, ואחד הראשונים מסוגו בארץ. הבניין, אשר נקרא ע"ש דיים שירלי פורטר שהקימה גם את מרכז דניאל לחתירה על גדות הירקון, ישמש כמעבדה ייחודית לאדריכלות ירוקה ולחקר הסביבה וישלב טכנולוגיות סביבתיות כגון ייצור אנרגיה ומחזור מים אפורים.

הטיילת תוכננה על ידי משרד אדריכלי הנוף ברוידא מעוז ובמסגרתה נסללו שבילים נפרדים עבור הולכי רגל (ברוחב 2.60 מ') ורוכבי אופניים (שביל אספלט ברוחב 2.20 מ'). בין השבילים נבנה קטע הפרדה ובו עצים המצלים על הולכי הרגל והרוכבים, עמודי תאורה ואלמנטים נוספים.

בנוסף הוקמו בטיילת מספר רחבות תצפית - מרפסות (דקים מעץ על קונסולות מתכת שיבלטו מהמצוק) אשר משקיפות לנוף ומהוות תחנות מנוחה, בהן משולבים מיצגים מתקדמים בנושאים מדעיים, טכנולוגיים ואקולוגיים שיתאימו לאופי המקום ויוחלפו מעת לעת. חלק מאזורי הישיבה המוצלים מיועדים לשימוש ככיתות חוץ עבור תלמידי ביה"ס פורטר. עיצוב הטיילת תוכנן כך שישתלב בנוף הקיים תוך שימוש בחומרים ממוחזרים וצמחייה חסכונית במים.

ניהול הפרויקט נעשה על ידי אחוזות החוף בע"מ ובליווי האגף לשיפור פני העיר בעירייה. הביצוע החל בסוף חודש מרץ 2012 והסתיים בנובמבר 2012 - כ-8 חודשי ביצוע. תקציב הפרויקט הכולל עמד על 6.4 מיליון שקלים.

29/01/2013