20.04.2024
 
החלה הקמת מלון יוקרה ראשון לישרוטל בירושלים

 

שירות חדשות תיירות

רשת ישרוטל בונה מלון ראשון בירושלים. בניית המלון ברמת חמישה כוכבים ובהשקעה של כ-450 מיליון שקלים (260 מיליון שקלים - עלות בניית המלון) החלה באזור היוקרתי של המושבה הגרמנית בעיר - ברחוב עמק רפאים פינת דרך בית לחם.

במלון מתוכננים 250 חדרי אירוח, מסעדות, ספא, בריכת שחייה, חדר כושר, מרכז עסקים הכולל אולם כנסים מפואר וחדרי ישיבות, ומגרש חנייה. המלון יבנה באופן שיתאם לאופי שכונת המגורים שמסביב, וכן מתוכננים להישמר 2 מבנים היסטוריים מרשימים מתקופת הטמפלרים המצויים בשטח הקרקע שנרכשה.

עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י), בתמיכת משרד התיירות ומשרד ראש הממשלה, פועלים מזה זמן למימוש הפוטנציאל המלונאי במספר אזורים מרכזיים בירושלים. הקמת מלון זה מצטרף לתנופת המלונאות בעיר עם פתיחתו של מלון "וולדורף אסטוריה" (240 חדר) במרץ הקרוב ולבנייה מחדש של מלון פנינת ירושלים (153 חדרים) מול שער יפו.

כמו כן, רשת IBIS נכנסת לישראל לניהול שני בתי מלון בירושלים הנמצאים בהקמה (שני בתי המלון כ-230 חדרים). רשת אטלס מרחיבה את ניהול בתי המלון בירושלים כשהיא מקבלת לניהולה את מלון ארתור (55 חדרים) הנמצא לפני פתיחה במדרחוב העירוני ובית מלון נוסף הנמצא בהקמה. במתחם משרד החוץ זכתה לאחרונה חברת נצבא במכרז להקמת מלון של כ-250 חדרים. פרויקט בולט נוסף הוא מתחם מלונות הרכס שאמור לצאת לשיווק במהלך הרבעון השני של שנת 2013 ויכלול כ-1,200 חדרים.

ירושלים, העיר המתויירת ביותר בישראל, זוכה לתמיכה משמעותית ממשרד התיירות, המעניק ליזמים מענק ייחודי בגובה של כ-28% מסך ההשקעה. בשנת 2012, אישר המשרד מענק להקמתם של 6 מלונות חדשים בעיר, ולהסבתם של 4 מלונות נוספים בהשקעה כוללת של כ-450 מיליון שקלים. בין המלונות שקיבלו מענק כולל גם המלון החדש של רשת ישרוטל.

סך המענקים שאושרו בירושלים ב-2012, במגוון המסלולים אותם מפרסם המשרד, לרבות מענקים לשיפוצים, עומד על כ-165 מיליון שקלים, מתוך סך השקעה כוללת במלונות בירושלים השנה בסכום של כ-611 מיליון שקלים.

כמו כן, העיריה והרל"י גיבשו מתווה להתרת חסמים בירוקרטים ליזמים על ידי הקמת "המסלול הירוק", שיאפשר לכל יזם המעוניין להקים מלון בירושלים, מסלול מזורז ומקצועי שילווה על ידי פרוייקטור ייעודי צמוד לאורך כל הדרך עד קבלת היתרי בנייה.

29/01/2013