27.04.2024
 
שר התיירות מונה את הישגי הקדנציה שלו

 

שירות חדשות תיירות

כנס התיירות השנתי של משרד התיירות: שר התיירות סטס מיסז'ניקוב הציג הבוקר את סיכום התכנית התלת שנתית של משרד התיירות לשנים 2010-2012. לדבריו "משרד התיירות עמד כמעט באופן מלא ביעדים שהוצבו בראשית הקדנציה. המשרד עמד ביעד של מיליון תיירים נוספים ב-3 שנים. אמרו לנו שזה חלום, אך הפכנו את החלום למציאות". השר הוסיף כי העמידה ביעדים הושגה הודות לדבקות בתכנית עבודה תלת-שנתית שהתבססה על מספר עוגנים ממוקדים:

  1. שיווק ממוקד ומפולח (למדינות מקור וקהלי היעד)

  2. הכשרת כוח אדם מקצועי ומיומן בתחום תיירות (עם דגש על הפריפריה)

  3. הגדרה והשבחה של המוצר התיירותי

  4. השקעה בתשתיות תיירותיות והגדלה מזורזת של ההיצע המלונאי

 

בטבלה שהציג השר ניתן לראות את התוצאות שהושגו בשנת 2012 אל מול היעדים שהוצבו בראשית הקדנציה:

 

עוד ציין שר התיירות כי העלייה במספר התיירים הנכנסים הביאה גם לצמיחה משמעותית בהכנסות בשנים 2009-2012. בשנת 2012 נשבר שיא חדש עם 37 מיליארד שקלים. כמו כן נוספו 34 אלף מקומות עבודה חדשים, ובעזרת מענקים וקידום על ידי משרד התיירות, נוצרו בישראל מעל ל-1,200 עסקים קטנים ובינוניים חדשים.

ההישגים העיקריים שמנה שר התיירות בנאומו היו הרפורמה להוזלת מחירי הנופש, שאושרה על ידי הממשלה בנובמבר האחרון. לדבריו הרפורמה תגביר את השקיפות, תעודד תחרות בענף, ותפחית רגולציות עודפות. כל אלה צפויים להוזיל את מחירי הנופש בכ-20%, עם יישומן של המלצות הועדה שבראשה עמד מנכ"ל המשרד, נועז בר ניר. הישג נוסף הוא דירוג בתי המלון לאחר 20 שנה ללא דירוג בישראל. המכרז לבחירת החברה שתבצע את הדירוג נמצא כעת בעיצומו וצפוי להסתיים ב-07/02/13. גם צעד זה צפוי לתרום להוזלת מחירי הנופש.

בתחום השיווק מנה השר מספר פעולות מרכזיות שתרמו להגדלת מספר התיירים וביניהן: הגדלת מספר טיסות השכר לאילת תוך הפעלת מנגנון סיוע של "רשת בטחון" לסיטונאי תיירות בחו"ל, הגדלת קיבולת התעופה לתל אביב (Easy Jet, Niki SAS Air Berlin וחברות נוספות), ושיא של מעל ל-100 עגינות של אניות קרוזים עם למעלה מ-300,000 תיירים ב-2012.

המשרד גם עמד ביעדי דו"ח רותם, שהצביע בראשית הקדנציה על צורך בכ-19,000 חדרי מלון נוספים כדי לארח בישראל 5 מיליון תיירים ב-2015. על פי נתוני המשרד, עד כה נבנו כ- 4,000 חדרים, כיום ישנם בבניה כ-5,000 חדרים ובתכנון מתקדם נמצאים כ- 5,500 חדרים.

השר ציין גם פעולות בתחום התשתיות התיירותיות שביצע המשרד במטרה לשפר את המוצר התיירותי הישראלי, וביניהן: שדרוג, פיתוח ובנייה של תשתיות ציבוריות, כמו בניית טיילות חדשות. בין הפרויקטים המרכזיים שבוצעו בקדנציה הנוכחית: פיתוח דרך הבשורה, פיתוח אתרי טבילה קאסר אל יהוד, בנצרת - פיתוח תיירותי של העיר העתיקה, הסדרת הפעילות בקבר הרשב"י ועוד.

במסגרת זאת ננקטו מספר צעדים: רה-ארגון של החמ"ת (החברה הממשלתית לתיירות) לביצוע מהיר, יעיל וזול להוצאת פרויקטים תשתיתיים, מתן עדיפות במענקים לבניית מלונות - 20% ברחבי הארץ, 28% בירושלים ובטבריה.

28/01/2013