24.04.2024
 
איזי טרוול: ללכד את השורות ולגבש חזית אחידה

 

 

איזי מדם, המנכ"ל והבעלים של איזי טרוול, הוא לא רק מארגן וסיטונאי מהוותיקים בשוק אלא גם פעיל בולט מאוד במחויבותו הציבורית - בעבר בתפקידו כיו"ר ההתאחדות, היום כיו"ר ועדת הכנס השנתי.

 

- ההחלטה לקצר את הכנס ליום אחד ולקיים אותו במרכז הארץ מוכיחה את עצמה?

בזכות המתכונת החדשה תהיה לנו השנה השתתפות שיא. כנס של יום אחד, בלי לינה, עולה למשתתף הרבה פחות, וכך אנו רואים הרשמה ערה לא רק של בעלי משרדים אלא גם מנהלים שכירים ועובדים בכירים, שבמתכונת הקודמת לא חשבו בכלל לבוא לכנסים של ההתאחדות.

זה נותן לנו הזדמנות ללכד את השורות, להציג לאנשי התיירות בכל הרמות, מהבכירים והגדולים ביותר ועד הקטנים, את הנושאים שהם בנפשו של הענף ולגבש חזית אחידה מול האיומים על מקורות הפרנסה של כולנו. בנוסף, הבאנו מרצים טובים מאוד שידברו כל אחד 15 עד 20 דקות. לא יהיה מי שייקח את המיקרופון לשעה שלמה. זו היום השיטה בקונגרסים בארה"ב ובאירופה. ככה נוכל לגעת בתמצית בהרבה תחומים חשובים כמו שיווק או טכנולוגיה.

 

- במאה הקודמת הכנסים התקיימו לסירוגין, פעם בארץ ופעם בחו"ל. מאז האינתיפאדה של שנת 2000 הם מתקיימים רק בארץ. השנה ירדתם ליום אחד. אם זאת המגמה, כבר לא יהיו יותר כנסים בחו"ל?

לא בהכרח. במשבר שהתחיל בשנת 2000 החלטנו להישאר בארץ כדי לתמוך בספקי התיירות המקומיים. אבל בשנים האחרונות אנחנו בוחנים בכל פעם שתיים שלוש אופציות, גם בחו"ל. אלא שבכל פעם יש משהו אחר שמפריע. בפעם האחרונה כבר היתה לנו הצעה מצויינת מקפריסין, אבל אז הביטחון התנגד.

צריך לזכור שהעולם השתנה מאוד. בגלל הגלובליזציה, הסוכן כבר לא נחשב למחולל תנועה שצריך לחזר אחריו. פעם היו מקבלים אותנו בזרועות בכל מקום ומציעים הצעות שאי אפשר לסרב להן. בכנסים שהיו לנו במרוקו, בשטרסבורג, בפורטוגל, חלק גדול מההוצאות היה על חשבון המארחים. גם חברות התעופה התחרו עלינו. היום כל זה השתנה, ולכן העלויות הפכו להיות גבוהות מאוד. אבל אני לא מאמין שנוותר סופית על כנסים בחו"ל. עוד יגיע הרגע המתאים.

 

- השנה שהסתיימה היתה לא קלה לענף. המכה של הקיץ היתה הפיגוע בבורגס, בחורף זה היה מבצע עמוד ענן. איך הסתיימה המחלוקת עם הספקים הבולגרים על דמי הביטול בעקבות הפיגוע?

לא הסתיימה. כל המארגנים עדיין מנסים לשכנע את שר התיירות הבולגרי ואת משרד הכלכלה שם להכריז על הפיגוע כאירוע טרור, כדי שנוכל לקבל בחזרה את הפקדונות. בינתיים, כל מארגן שניזוק מנסה להגיע להסדרים עם הספקים. הספק של איזי טרוול הסכים להעמיד לרשותנו חדרים באתרי סקי, במקום החדרים שלא מכרנו בבורגס, והיה איתנו הוגן מעל ומעבר. מה עשו המארגנים האחרים אני לא יודע. במה שנוגע לעמוד ענן, אין ספק שבעקבות המבצע היתה ירידה משמעותית ויקח זמן עד שנחזור לשגרה.

 

- פעם היית המארגן הגדול ביותר לטורקיה, וטורקיה היתה היעד הכי גדול של הישראלים. מה קורה היום, האם טורקיה חוזרת למפה?

לאט ובהיסוס. באיזי טרוול אנחנו רואים שהתנועה לטורקיה היא בעיקר מהמגזר הערבי. בשבוע שעבר היתה התעוררות, לרגל חגיגות השנה החדשה וחופשות המורים בבתי הספר, והוצאנו מאות נוסעים בטיולים מאורגנים עם הדרכה בערבית. החל מחודש מארס נציע חידוש: טיולים מאורגנים לאיסטנבול לדוברי רוסית. ממחקר שוק שערכנו, הגענו למסקנה שגם מגזר זה בשל לחזור לטורקיה.

13/01/2013