26.04.2024
 
רימון טיולים: אי אפשר ליישר את מגדל פיזה או לעקם את אייפל

 

ראיון עם יקי בן מנחם, מנכ"ל החברה.

- רימון טיולים היא אחת הסיטונאיות האחרונות שמתעקשות לשווק אך ורק באמצעות סוכני הנסיעות.

נכון. אמנם יש עוד כמה חברות כאלה, אבל אנחנו בהחלט במיעוט. מיעוט קטן ועקבי שמאמין בסוכני הנסיעות וסומך עליהם. אנחנו דבקים במדיניות הזו עוד מהימים שבהם היתה פרדה ברורה בין סיטונאי לקמעונאי, הימים שבהם קמעונאי לא עסק באירגון תיירות והמארגן לא פתח משרדי נסיעות. מאז באמת חלו הרבה שינויים בעולם התיירות, אבל אנחנו החלטנו להמשיך בדרכנו.

 

- איך אתה מסכם את 2012 ומה אתה צופה לשנה הקרובה?

2012 ברימון היתה שנה בסדר גמור. לגבי 2013 מוקדם מדי לדעת, הכל עדיין בשלב של ניחושים. אבל מה שלא יהיה, אני תמיד סומך על עובדה בסיסית אחת - הרצון של הישראלים לטייל בחו"ל הוא תופעה יציבה שלא תיעלם בשום נסיבות שהן. במדינה קטנה שמוקפת מצד אחד בים ומצד שני באוייבים זה אך טבעי שכולם אוהבים ורוצים לטוס לחו"ל, להתאוורר. אצל הישראלים יש גם סקרנות גדולה לגלות מקומות חדשים ויעדים אחרים. אם מודדים לפי גודל האוכלוסיה, הישראלים נמצאים במקום טוב מאוד בין התיירים הפעילים בעולם. רוב האמריקאים לא יצאו מארה"ב, ואילו רוב האירופים עוברים את הגבול במכונית רק למדינות השכנות. כשהישראלים יוצאים לחו"ל זו טיסה רצינית ולמרחקים גדולים.

 

- איזה חידושים אתם עומדים להציע השנה לישראלי המטייל?

העידן של קולומבוס או מרקו פולו כבר נגמר. אין עוד יעדים חדשים שצריך לגלות. מה שנשאר להציע זה שכלולים במוצר, שיפוצים של המסלול, טיולים ברזולוציה גבוהה יותר. אני תמיד אומר שאין לי יכולת ליישר את מגדל פיזה או לעקם את אייפל. התחרות בטיולים הקלאסיים היא על איכות, לא על היעד.

13/01/2013