26.04.2024
 
אשת טורס: חברה חזקה עם מכירות של 900 מיליון שקל

 

אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס, הוא מזה חודש גם הבעלים ב-100% של החברה, אחרי שקנה את מניות שותפתו (50%), החברה הציבורית לוינשטיין הנדסה, תמורת 13.5 מיליון שקלים.

- קודם כל, מגיעה לך ברכת מזל טוב. אבל העיתונות והציבור הפסידו מהעיסקה שלך, כי יותר לא נוכל להציץ במאזנים של אשת טורס.

יפה, זו הרי הכוונה. מהיום אנחנו חברה פרטית שלא צריכה לחשוף את עצמה. ברור לך שהעיסקה היא הבעת אמון בחברה. אשת חברה חזקה, עם הון עצמי של 30 מיליון שקלים שנצבר כולו מרווחי העבודה, ועם מחזור מכירות ברוטו, כולל כרטיסי טיסה, של קרוב ל-900 מיליון שקל בשנה. אשת חברה יציבה עם עובדים קבועים, חברה שמתנהלת בצורה שמרנית וצומחת כל שנה בקצב קבוע. אגב, מעולם לא היה לנו יתרון מכך שהיינו חברה בת של חברה ציבורית, לא גייסנו כסף בהנפקה או באג"חים. רק את החסרונות הרגשנו.

 

- איך אתה מסכם את שנת 2012?

השנה שהסתיימה היתה לא רעה. אבל התחזית שלי לשנת 2013 היא פסימית. אחרי הבחירות צפויות גזירות כלכליות וכוח הקנייה של הציבור יקטן. גם בזירת המט"ח התחזית היא לא טובה, הדולר נחלש מאוד בשבועות האחרונים, וכנראה שימשיך להיחלש בהמשך השנה. זה יפגע גם בתיירות הנכנסת וגם ביוצאת. לדעתי, היה הרבה יותר נוח לכולם אילו אל על היתה עוברת למכור בשקלים. גם בתחום המדיני, קשה לדעת היום אם תימשך אווירת הרגיעה שהיתה פה בשנים האחרונות, עד מבצע עמוד ענן, או שצפויה לנו התלקחות.

בכל מה שנוגע לאשת, אנחנו מרוצים מהתוצאות של 2012. אנחנו רואים שהלקוחות אוהבים את היעדים החדשים שלנו, ארמניה, גיאורגיה וסיציליה, וגם את מלטה, שאותה אנחנו משווקים במקביל לקשרי תעופה כבר שנה רביעית, ושקולטת 25 אלף ישראלים בשנה.

 

- בשנים האחרונות חיזקתם את הקשר שלכם עם סוכני הנסיעות.

הסוכנים מוכרים יותר ויותר את הטיולים המאורגנים שלנו. היעדים הפופולריים בחורף הם תאילנד והודו, ובעונות אחרות סין, איטליה, והיעדים הרגילים כמו קרואטיה, טיולי משפחות לאירופה וכו'.

אנחנו רואים שהעבודה ממשיכה לעבור למרכזי המכירות הגדולים, לכן העלינו לאוויר את אתר ההזמנות החדש שלנו. לא מדובר בשדרוג האתר הישן אלא בבניית מערכת חדשה לגמרי עם קונצפט חדש שלא קיים דומה לו בשוק הישראלי.

בפסח אנחנו עומדים לפתוח אתר נוסף, הפעם לאטרקציות ונופש כפרי בישראל, שייקרא TIX. אפשר יהיה להיכנס אליו מהמחשב או מהסמרטפון, ולקבל בו את כרטיס הכניסה לאטרקציה או השובר למלון. האתר יציע גם תוכן וגם חבילות שיכללו אכסון עם סיור ואטרקציה, וכך ישרת גם את התיירות הנכנסת. בימים אלה אנחנו בונים את ההסכמים ומתקשרים בעיקר עם מלונות קטנים ואכסניות, שיוסיפו להיצע הקיים עוד אלפי חדרים.

13/01/2013